geschikte houtdraaibeitels

Keez

Nieuw lid
19 dec 2012
3
0
Hallo Forumleden,

Ik heb van mijn vader een combiset (zaagbank schaafbank,slijpmachine,boorstandaard,draaibank) gekegen en heb het houtdraaibankje gemonteerd.
Het is een draaibankje met een centerhoogte van 140 mm en een centerafstand van 500 mm.
De motor kan 1400 en 2800 toeren draaien.

Ik wil nu een houtdraaibeitelset kopen en mijn vraag is:
asset.php


Wie kan mij adviseren welk houtdraaibeitelset ik het beste kan kopen?

Ik heb niet veel ervaring met dit draaibankje dus het gaat om beitels waar ik nu mee aan de slag kan.

Alvast bedankt !

Gr.H.Rijntjes
 

Bijlagen

  • PC190001.jpg
    PC190001.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 170

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zoek even een houtdraaier bij jou in de buurt, kijk over zijn schouder mee en leen even een beitel van hem om thuis te oefenen. Kun je meteen leren slijpen. Of neem een oude kleine afsteekbeitel en gebruik die als afsteekbeitel. Neem een bredere afsteekbeitel, slijp die tot een tweevoudige vouw en je kunt draaien met de platte beitel. Uitstekend geschikt om snijdend draaien te leren. Wil je geld uitgeven: koop een setje op marktplaats (vaak met een roestbult van een draaibank) en begin. HBM te Gouda verkoopt beitels en setjes voor weinig geld, waarbij de prijs/kwaliteit redelijk overeenkomt.
Of kom langs in Lemmer. vr.gr. Jan Pranger.
 

Keez

Nieuw lid
19 dec 2012
3
0
Hallo Jan,
Bedankt voor jouw reactie.
ik heb inmiddels een beitelsetje en het beginnersboek houtdraaien besteld.
Ik ben nog wel op zoek naar een gebruiksaanwijzing van mijn combiset.
Op internet kan ik niets vinden en volgens mij bestaat het bedrijf (gereedschap warmond uit roterdam en amsterdam ) niet meer.
Ik zal ook even een oproep doen voor informate op dit Forum.
Jan nogmaals bedankt.
Gr.Herman
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.