Protool boormachine

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Heeft er iemand ervaring met volgende boor/schroomachtige van protool: http://www.protool.nl/Products/Pages/Product-Detail.aspx?pid=636563&name=Boormachine-DRP-18-4-DEC-FF ?
De batterijen van mijn festool tdk 12 hebben hun beste tijd gehad, en aangezien ik meestal in mijn werkplaats bezig ben, lijkt me dit een aanvaardbaar alternatief, ook al omdat met de centrotec technologie is. Hierdoor kunnen volgens mij alle accessoires van mijn festool machine ook gebruikt worden (of vergis ik me?)
Bovendien heb ik de laatste tijd al een paar keer behoefte gehad aan een iets zwaardere schroefmachine dan mijn festool (ben nu onder andere bezig met het opzetten van een construtie voor een tuinhuis). Het formaat van de protool lijkt me ook heel handig, en 705 watt is al niet min.
Twee nieuwe festool-batterijen zouden mij 236 euro kosten.
Wat denken jullie?
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik heb de accubroer vd machine en op de beurs in Hardenberg zeiden ze bij de protoolstand dat het in principe dezelfde machines zijn. Er ligt me wat van bij dat de festoolkoppen er niet op passen, ik heb een keer op internet gezocht of de kop waarmee je de bithouder uit de midden kunt zetten van festool op de protool past.
De accuvariant is een beest van een machine en overal voor te gebruiken, maar voor licht schroefwerk in keukenkasten heb ik er een lichte accumachine bij.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik heb de accubroer vd machine en op de beurs in Hardenberg zeiden ze bij de protoolstand dat het in principe dezelfde machines zijn. Er ligt me wat van bij dat de festoolkoppen er niet op passen, ik heb een keer op internet gezocht of de kop waarmee je de bithouder uit de midden kunt zetten van festool op de protool past.
De accuvariant is een beest van een machine en overal voor te gebruiken, maar voor licht schroefwerk in keukenkasten heb ik er een lichte accumachine bij.


Ik heb ondertussen een antwoord gekregen: de centroteckoppen van festool passen niet op het protool-systeem. Wel wat stom natuurlijk, aangezien ik hoopte om mijn haakse boorkop ook op de protool machine te kunnen gebruiken. Nu dat dit niet het geval is, ga ik waarschijnlijk afzien van de koop en zal het reviseren van mijn accu's de optie zijn. De plaatselijke festool-verdelers doet dit, maar dan ben ik mijn accu wel voor een maand kwijt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.