Welke zaagtafel

Houtenkop

Nieuw lid
6 dec 2012
5
0
Sta op het punt om een (AEG TS 250) zaagbankje te kopen. Iemand ervaring met dit model? Prijs is 474,- incl. onderstel.... (1800 watt).

Wel doen/niet doen..... iemand ideeen en/of suggesties? Het is voor gewoon DHZ thuisgebruik. (zou natuurlijk wel leuk zijn als je er een beetje mooi mee kan werken).
 
Laatst bewerkt:

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
Het hangt er helemaal wat voor eisen je stelt.

Ik ken deze zaag niet zelf

Ikzelf heb een makita ... 100 (ben nu op mijn werk en weet het type niet) hij was ook zo ongeveer 500 euro.
dat is op zichzelf een prima zaag. en ik kan me voorstellen dat hij voor een heleboel mensen ruim voldoende is. dus als de aeg vergelijkbaar is...

Voor mij zelf was het een beetje een miskoop omdat ik zeer precies hoeken wil zagen (ik maak trommels uit duigen)
kortom mijn eisen zijn veel hoger dan wat de machine kon waarmaken.
 

Houtenkop

Nieuw lid
6 dec 2012
5
0
Thnks Jeroen,

Ik heb zelf ook een tijdje aan die Makita lopen denken.... maar volgens div. mensen is die Makita "grijze import" en wordt deze normaal in Nederland niet verkocht door Makita. Ook is hij maar 500 Watt en is hij de max. zaaghoogte die zij opgeven van 90 mm. wellicht iets aan de lichte kant.

Heb me laten voorlichten door de dealer (een adres waar ik al 25 jaar kom), dat deze machine van 1800 watt voldoende is om eventueel tot een cm of 8 te zagen (hoewel AEG zelf ook 90 mm opgeeft). Hij heeft een leuke prijs gemaakt, incl. een fijner en lasergesneden zaagblad en een puike stofzuiger van 725,-. Denk dat ik deze deal maar pak.....

Gr. Frans
http://www.dejonggereedschappen.nl/...facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.