Lakken zonder overlappen

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hoi,

Ik heb een transparante lak met een kleurtje er in en ik wil een stuk hout met verven, hoe kan ik dit doen zonder dat ik overlapping heb van de kleur gedeeltes, want als je met je kwast/roller over een eerder aangebrachte stuk gaat dan wordt het daar donkerder.

enige tips?

bedankt
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Hallo Henkie,

Met beitsen van grote oppervlakten breng ik eerst met een kwast (vrij royaal) de beits op, laat het even intrekken en wrijf het dan uit (met de houtnerf mee) met een schone doek. Het wordt dan wel wat lichter maar met deze techniek heb je geen last van 'overgangen' en om de kleur donkerder of gekleurder te krijgen pas je hem gewoon 2 of 3 keer toe.

Groeten,
Patrick
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Het gaat om Glitsa vloerlak, het is waterverdunbaar.

Ik ga even een plankje met een een doek proberen kijken naar het resultaat, bedankt.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Heb slechte ervaring met gekleurde transparante lak.
Ik kleur nu alleen nog met tinctuur op waterbasis, en werk nadien af met 100% transparante lak.
dat is na vlekkering resultaat met kleurlak vooral in hoeken bij meubels , precies de manier waarop ik het nu doe .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.