GRR Ripper

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de GRR Ripper?
Ik verneem het graag!
Mvg,
Rudy
 

WR1944

Oud hout
Er is een demonstructie van het apparaat op YouTube en de commentaren zijn niet onverdeeld positief. Ikzelf gebruik een duwstok als het stukje tussen de zaag en de geleider te klein wordt. Met de andere hand geleid ik het andere stuk.
Als men een spouwmes zou gebruiken voorkom je al een hoop problemen. Maar ja, dan verkoopt de Gripper een stuk minder.
 
A

Athanor

Guest
Ik heb er geen ervaring mee, maar het ontwerp gaat al van twee onveilige situaties uit, die normaal niet aanwezig horen te zijn nl. het spouwmes en de beschermkap boven de zaag. Bovendien zijn de Europese modellen steeds vaker van een roltafel voorzien wat de situatie ook weer gunstig kan beinvloeden.

Fons
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Op een of andere manier vertrouw ik zulk soort dingen nooit zo. omdat je geen zicht meer hebt op je zaagblad.Dus je ziet ook niet wat er gebeurd. Een spouwmes is terouwens verplicht en als je dan gewoon een duwstokje zaagt ben je er ook.
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Bedankt voor de tip, dit apparaat kende ik nog niet. En het lijkt mij erg handig en vooral veilig. Ik zaag wel eens kleine stukken hout op mijn zaagtafel, maar ik sta eigenlijk altijd doodsangsten uit. Ook al is het tot nu toe altijd goed gegaan. Je komt toch met je vingers erg dicht bij het zaagblad. Je kunt natuurlijk allerlei duwstokjes e.d. gebruiken, maar die zorgen niet voor al te veel controle over je werkstuk. Met de gripper heb je volgens mij een goede controle over je werkstuk in drie richtingen: naar voren, omlaag en in de richting van je langsgeleider.

Ik ben benieuwd of er iemand daadwerkelijk mee gewerkt heeft en wat zijn of haar ervaringen zijn. Er is trouwens al eens eerder gepost over de gripper, namelijk in deze post.
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012