De voedselbank in kerstsfeer

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste mensen.
Wij houtbewerkers van dit forum hebben vaak ergens een stukje hout liggen, dat wacht op een goed idee.
Van middag had ik zo'n ingeving:
Wij als houtdraaiers/houtkunstenaars/gedreven houtbewerkers nemen contact op met de plaatselijke voedselbank en vragen: hoeveel mensen maken gebruik van uw diensten.
Bundel dit per plaats en maak alleen of gezamenlijk een sfeerlicht voor de medemens die aangewezen is op die voedselbank.
Ook voor hen moet kerst stralen!!!!!!!!!!!!!
Ik begin in Lemmer.
Coördinatie kun je zoeken via dit forum. Meld je op dit forum aan per plaats/voedselbank om vervolgens per p.b. de zaak af te regelen.
Hou het simpel en kort per locatie. B.V.
Voedselbank Lemmer: wie doet met mij mee - reageer per pb.
Hierdoor blijft de onderlinge communicatie buiten de site en wordt deze niet overbelast.
De voedselbank in kerstsfeer en wij in lichterlaaie. Overleg met de voedselbank en geef toelichting op dit project!!!!!!!!!!!
Veel succes - ik begin alvast.

Voedselbank Lemmer:
Jan Pranger - wie uit Lemmer en directe omgeving doet er met me mee en stuurt me een PB.
Ik coördineer.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi idee Jan! En dat op de dag dat we hier Loy Khratong vieren, het feest van de drijvende lichtjes, een van de leukste thaise feestdagen. De kinderen en veel volwassenen hadden allemaal een een soort bloemstukje in de vorm van een lotusbloem gemaakt of gekocht en dat werd met een brandend kaarsje in het meer gezet. De basisvorm is van brooddeeg, dus allemaal voer voor de vissen.
Maar dat is helemaal off-topic maar wel een mooie samenloop, toeval bestaat niet. Een mooi idee dat veel navolging verdient!!

jaap
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jaap fijn dat je hier achter staat, want dit initiatief kan landelijke gevolgen hebben.
En terecht waarom zouden wij als woodworkers niet een kleinigheid laten zien van onze vaardigheden.
Dus woodworkers kom op en maak er een landelijke actie van.
Neem contact op met de voedselbank - vraag of het past in hun beleid - coördineer per pb en ga aan de slag.
Trouwens IKEA heeft voor een paar centen passende glaasjes voor waxinelichtjes.
Veel succes.
Jan Pranger.
vr.gr. Jan Pranger
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Prima plan....
Wij hebben op school elk jaar een kerstmarkt waar we produkten maken waarvan de produkten en de opbrengst naar de voedselbank gaan in onze regio.....
Mijn afdling is hout en zo hebben we metaal, banket, groenvoorziening etc.
Ik wil best lichtjes draaien alleen weet ik niet of er houtdraaiers bij mij in de buurt wonen...

Groeten bep
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Zouden die 50 medemensen, die noodgedwongen zijn aangewezen op de voedselbank in Lemmer misschien op deze Sinterklaasavond hun Festool, Panasonic, JET, Felder of Weber lintzaag uitpakken. Ik denk het wel.
Oplossen kunnen we dit probleem natuurlijk niet, maar wel "verlichten".
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.