De favoriete bovenfrees van Jeremy Broun

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Jeremy Broun is een meubelmaker die al heel lang, veel met de bovenfrees werkt en daar ook een aantal boeken over geschreven heeft.
In dit filmpje verteld hij over zijn favoriete bovenfrees.

jaap

 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
In school werkte ik ook met die DeWalt en het was een zeer fijne machine, maar dat is vooral dankzij de technische erfenis en patenten van Elu denk ik.
één ding eraan kwam echt van DW zelf en dat was die verschrikkelijk gigantische zwarte koffer waarmee we iedere keer moesten vechten om terug te vinden hoe die frees daar in godsnaam weer in moest om hem weer toe te krijgen! En dat is zo bij iedere DW koffer die ik ooit gebruikt heb.
 

tuoh

Oud hout
Als het filmpje één ding duidelijk maakt dan is dat wel het volgende, welk merk er ook gebruikt word, het maakt geen reet uit voor het eindresultaat, het is de man achter de machine die het eindresultaat bepaald:D


Mvg,

André
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Als het filmpje één ding duidelijk maakt dan is dat wel het volgende, welk merk er ook gebruikt word, het maakt geen reet uit voor het eindresultaat, het is de man achter de machine die het eindresultaat bepaald:D


Mvg,

André

Klopt als een zwerende vinger!

Wij amateurs verschuilen ons nog weleens tegen beter weten in achter het gezegde :goed gereedschap is het halve werk" of was het "goed gereedschap hangt onder een afdak" ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Dit verbaasd me niks de Elu mof 96 was een van de meest geliefde bovenfrezen voordat festool algemeen werd. Maar helaas de walt is niet meer de kwaliteit van elu.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.