oud roest

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
563
Spectaculair stuk, je zou denken dat ze een vergane V1 uit het IJsselmeer hebben gevist.
Ik vind de bewerking erg geslaagd, het materiaal lijkt inderdaad sterk op oud ijzer terwijl de houtstructuur toch duidelijk zichtbaar blijft.
Hoe ga je hem neerzetten, op een hoogglans witte sokkel?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ook weer een mooi stukje werk !! Ik weet niet of het airbrushen echt een toegevoegde waarde heeft voor mij. Wat mij erg leuk lijkt om te zien is hoe het hele proces plaats vindt. Dus van ruw stuk naar het uiteindelijke werkstuk.

Heb hier een schets liggen voor een schaal met een vergelijkbare techniek maar dan zonder draaiwerk, hopelijk kan ik daar volgend jaar eens mee starten.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Marcel om met Maria van Kesteren te spreken het gaat "Om de vorm", maar jouw interpretatie van van ruwe bewerking geeft de vorm een "oud" maar ook warm karakter - zeker bij deze kleuren. De blauwe komt wat harder over. Beide vragen om een verschillend interieur.
Dat is jouw unieke werk in NL: je hebt de materie (hout) als het ware verlaten en richt je op vorm en textuur met hout als middel.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb net het filmpje gezien op de website van Radius. Erg leuk om te zien hoe een werkstuk zoals bv "oud roest" tot leven kan komen. Verder is het bijzonder om te zien hoe hoog het niveau is van de werkstukken. Over smaak valt te twisten maar er zitten echt juweeltjes tussen !!!
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.115
241
Goeree-Overflakkee
Bij deze topictitel kan ik het niet laten dit even te noemen :)

chocolate_06-560x415.jpg
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Erg leuk filmpje! Komen veel mooie dingen voorbij, persoonlijk bevalt mij de combinatie van draaien met andere technieken veel beter dan het "standaard" draaiwerk.

Lijkt me ook erg leuk om te doen. Helaas een gebrek aan ruimte, tijd en geld...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.