Mega snijplank : amerikaans esdoorn / kopshout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,


Ik kreeg de vraag een tijd geleden of ik een snijplank op maat wilde maken. Nu doe ik dat wel vaker dus dit was geen groot probleem. Qua timing kwam het echter minder goed uit. Ik moest naar het ziekenhuis en daarna zou ik weinig kunnen beginnen. Toen aan mijn houten steun en toeverlaat Tamar Tonnema (www.tonnema.nl) gevraagd of hij de plank wilde maken. Geen probleem gelukkig !!! Afwerking heb ik zelf gedaan......tja.....die 4 lagen druivenpitolie en 4 rubberen voetjes gingen nog net hahahaha

Afmetingen : 40x60x5 cm

IMG_4867.jpg

IMG_4868.jpg

IMG_4869.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb nog wat mailtjes gehad van mensen die interesse hadden voor een dergelijke snijplank. In principe kan ik er nog wel wat maken/laten maken voor de feestdagen. Mocht je een andere houtsoort of afmeting willen dan is dat geen probleem. Mocht je zo'n snijplank zelf willen maken dan is dat nog gaver, dan zou ik bv hout geschaafd aan kunnen leveren....is maar een idee....hahaha....ik zit vol met ideeen......
 

WR1944

Oud hout
Dat is een mooie plank geworden. Die zou hier aanstaande donderdag goed van paskomen bij het aansnijden van de kalkoen. Die oversized kalkoen ligt nu nog nietsvermoedend in de freezer maar z'n dagen zijn geteld. Niet alleen door de houtsoort is het Amerikaans maar ook door de afmetingen.
Nu is men in Amerika vrij nonchalant met de term butcher block. Ook een plaat met in lengterichting verlijmde stroken hout noemt men hier een butcher block.
Ik moet er ook nog een keer aan gaan beginnen maar eerst hebben een hoop andere klussen voorrang.
 

marcvandersloot

Nieuw lid
20 nov 2012
1
0
Ik heb nog wat mailtjes gehad van mensen die interesse hadden voor een dergelijke snijplank. In principe kan ik er nog wel wat maken/laten maken voor de feestdagen. Mocht je een andere houtsoort of afmeting willen dan is dat geen probleem. Mocht je zo'n snijplank zelf willen maken dan is dat nog gaver, dan zou ik bv hout geschaafd aan kunnen leveren....is maar een idee....hahaha....ik zit vol met ideeen......

Hallo Rick,

Dit is een mooie snijplank geworden!
Die zou niet misstaan in mijn keuken, vooral de afmeting is perfect!
Kun je aangeven wat de kosten zijn voor deze snijplank? (eventueel met verschillende afmetingen).

Alvast erg bedankt!

Groet!

Marc
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Hoi Rick
Ziet er strak uit.
op dit moment ben ik ook bezig met een tweetal snijplanken
ca 20 *30*2 gemaakt van beuken kops hout.

Mijn vraag is wat kun je nu gemiddelt vaaor een snijplank vragen
afhankelijk van hout soort.
de reden dat ik dit vraag is dat ik een tweetal opdrachten kan krijgen om snijplanken
te maken.
wil er nu ook weer niet de hoofdprijs voor vragen

ik hoor van je
Gr
Flevobiker (theo)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Beste Rijn,

Tja...goede vraag....A. het verkleurt minder dan bv notenolie , B. het is relatief goedkoop en C. er zijn mensen met een notenallergie,dus notenolie was geen optie.
 

watskeburt

Nieuw lid
22 feb 2011
1
0
Beste Marc.

van welke houtsoort is de snijplank gemaakt? en hoe heb je de snijplank verlijmd blokje per blokje of...

grtz Burt
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Over mega-snijplank gesproken : Er ligt nu een aanvraag voor een wandpaneel van 6 x 1 meter...hahaha...allemaal in snijplank motief...Dat wordt een mooi project...nu nog hopen dat het door mag gaan...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.