Onderhoud Festool MFT

Houtbewerker

Actieve deelnemer
3 jan 2008
146
4
Bladerend door mijn digitale foto's kwam ik onderstaande foto tegen. Het is een nieuwe inleg voor de Festool MFT. Na regelmatig gebruik van je zaaglineaal is het blad beschadigd. Tijdens een cursus kwam ik deze tip tegen, je freest bijvoorbeeld 2 cm breed, 9 mm diep een sleuf uit, een strook mdf inlijmen, schuren en je hebt weer een glad werkblad.

Dit idee kun je natuurlijk ook gebruiken bij andere werktafels, maar ook bij (onvoorzichtige) meubelbouw kan het handig zijn..



Attached files
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Wat ook zou kunnen is de beschadigingen opvullen met houtrotvuller (verkoopt HEMA dat nog? Anders alabastine), daarna afwerken. Gaten weer open maken vanaf de onderkant met een forstnerboor van dezelfde maat.
 

markcoutinho

Nieuw lid
21 mei 2008
19
0
Ja, dat is de beste manier - repareren met zoiets. Let er bij het afwerken wel op dat je het omliggende oppervlak niet beschadigd. Een goede schraper is het beste om het overtollige opgedroogde spul weg te halen. Daarna licht opschuren met een fijn schuurpapiertje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.