werkplaats.

remco holtkamp 16

Actieve deelnemer
7 jun 2012
29
0
gelderland
beste houtbewerkers.
Ik heb net mijn nieuwe lintzaag binnen de Hammer N4400.
Helaas kan ik alleen nog niet zagen omdat de stoppen het niet houden,maar vrijdag komt de elektricien al om zwaardere stoppen aan te brengen.
Gelukkig betalen mijn ouders dat:)
hier een paar foto's van de lintzaag en de rest van de werkplaats.
mijn werkplaats (schuur) is 5 bij 6 het staat onderhand goed vol dus ik denk dat dit wel de laatste groten machine is die ik voorlopig kan kopen:p

IMG_3637.jpgIMG_3642.jpgIMG_3641.jpgIMG_3640.jpg

Gr Remco Holtkamp
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo...da's een beste lintzaag !! Daar ga je vast veel plezier aan beleven. Wat zijn je beweegredenen geweest om deze machine aan te schaffen ??
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Mooie zaag. Wou dat ik er de ruimte voor had. Moet het met een kleine Inca doen, maar die is nog ff sterker als die hammer, vraag maar aan rick ;)
 

remco holtkamp 16

Actieve deelnemer
7 jun 2012
29
0
gelderland
Ik heb deze lintzaag aangeschaft omdat ik graag zelf planken wil zagen en om pennen te kunnen zagen en ik heb voor het merk Hammer gekozen omdat deze machine niet zo heel veel ruimte in neemt en je kan een hoogte van 32 cm zagen en je kan heel makkelijk de lint zagen te verwisselen.
Gr Remco Holtkamp
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Woow, mooie mancave heb je, geweldige lintzaag, en, de rest is ook niet verkeerd.
Nu heb ik over je schuur een vraag.
Ik zie dat je vloer bestaat uit tegels, heb je geen last van optrekkend vocht , en de daarbij behorende problemen??
 

remco holtkamp 16

Actieve deelnemer
7 jun 2012
29
0
gelderland
Hoi wupsie bedankt voor je reactie ik heb geen last van de vocht alleen in het voorjaar is het een beetje vochtig maar als je een beetje ventileert heb je er helemaal geen last van
Gr Remco
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Mooi cozy plekje heb je daar, ik heb sinds begin dit jaar dezelfde lintzaag en werk er professioneel mee. Kan er weinig slechts over zeggen, je moet enkel zien of de bovengeleiding haaks staat, en ze altijd met een afzuiging gebruiken want anders waait ze al het stof naar boven in je gezicht.
Ook kan je beter de Felder linten vervangen door iets beters zodra die bot zijn, om meer uit de machine te halen.
Daarnaast is het een prima machine, de eerste dag dat ik de mijne had heb ik er achteraan een "uitvoeg" tafel van 120cm bijgemaakt, de gietijzeren tafel is nogal kort.
Nu kan ik er probleemloos afrormosia balken van 60 dik op 2800 lang op rippen met gemak, en als ze dat kan dan kan ze alles.
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Kan me herinneren dat ik hem voor 1350 heb zien staan. Ik ben zo'n zwijn die de btw lekker aftrekt.
Inclusief btw zou die wel zo'n 1700 zijn inderdaad.
 

remco holtkamp 16

Actieve deelnemer
7 jun 2012
29
0
gelderland
ja dat klopt want er is nu ook een axtie en dan krijg je er nog 3 zaaglinten bij .
maar ik heb er ook nog een rij richting bij genomen en dat kost ook nog is 120 euro en verzend kosten is ook nog 75 euro dus word nog wel wat duurder:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.