Puzzel mannetje op de maan

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Heb gisteren na lange tijd weer eens een puzzel gemaakt. Het is een touwpuzzel van Lumberjack (Rikk Kvitek). De bedoeling is om de ring los te krijgen. Deze is vrij makkelijk op te lossen. Om hem moeilijker te maken, kan je het touw een slag extra geven door de opening.

Het principe is dat de bollen wel door de ring, maar niet door de opening passen. De ring kan vervolgens wel door de opening, maar niet over de blokjes aan de uiteinden van het touw. Die blokjes passen ook door de opening (foutje van me: het vierkante blokje is net wat te dik, maar de puzzel is gewoon oplosbaar). De ring kan niet langs de andere kant van de puzzel afgehaald worden.

Ik heb hem gemaakt van eikenhout, de ring en bollen zijn van beuken en komen uit een hobby-winkel. Alles is in de lijnolie gezet. Voor de liefhebbers ook een A4-tekening Bekijk bijlage Mannetje op de maan.PDF met de maten. Inspiratie voor het mannetje en de maan komt van het standbeeld in Diksmuide.

DSCF0025k.jpg

Mannetje op de maan.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Ik heb het trouwens gezaagd met een decoupeerzaag, voor de fijne stukjes heb ik die onderste boven vastgezet in de werkbank.

De nieuwe eigenaar heeft de puzzel nog steeds niet opgelost, terwijl het maar vier handelingen zijn :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.