Poppenwagen

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Voor mijn nichtje haar eerste verjaardag een poppenwagentje gemaakt.
Over de eikenstroken komt nog een "stoffenkapje" en in het bakje een kleedje..
Hout: (ik dacht vuren) timmerpaneel met gerookt eiken (stroken, duwstok en wielen)
Afwerking: Osmo hardwax-olie

P1050554.JPG

P1050555.jpg

P1050556.JPG
 

Bijlagen

  • P1050555.jpg
    P1050555.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 693

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Yep, leuk project!! Ga je het afwerken met Osmo ? wil ze niet liever zuurstok-roze-watergedragen-verf ??

Haha, daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar ik ben niet zo van het verven.... en ik wilde het ook weer niet TE maken :) ben namelijk geen peetoom, dus gun mijn andere zus een kans om met iets "mooiers" te komen hahaha.
 

venemans

Nieuw lid
30 okt 2011
3
0
Hallo Davee.

Een prachtige poppenwagen. Mijn dochter is nu twee weken oud en het lijkt me geweldig om in de nabije
toekomst deze wagen zelf ook te maken. Kun je aangeven wat de afmetingen van het geheel zijn.

Alvast bedankt,
Marcel
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Hallo Davee.

Een prachtige poppenwagen. Mijn dochter is nu twee weken oud en het lijkt me geweldig om in de nabije
toekomst deze wagen zelf ook te maken. Kun je aangeven wat de afmetingen van het geheel zijn.

Alvast bedankt,
Marcel

Ik ga vant weekend eens zoeken of ik dit nog ergens heb genoteerd.. Mocht ik geen reactie geven, stuur dan ff een pb'tje (soms vergeet ik wat dingen ;-))
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Hallo Davee.

Een prachtige poppenwagen. Mijn dochter is nu twee weken oud en het lijkt me geweldig om in de nabije
toekomst deze wagen zelf ook te maken. Kun je aangeven wat de afmetingen van het geheel zijn.

Alvast bedankt,
Marcel


Marcel, ik heb de exacte maten nergens genoteerd. Maar heb de cirkel uit een vuren timmerpaneel gehaald. Met de bovenfrees met cirkelhulpstuk rond gefreesd. Dus dit circa 60 cm zijn. De wielen zijn 11 cm. Duwstok hoogte heb ik gelijk gehouden met de bovenkant van de wagen (dus incl wielen). Ongeveer 30 cm breed. Het bakje heb ik ook uit het timmerpaneel gehaald. Bakje voor iets hoger gehouden, ongeveer 1 cm onder het midden van de cirkel. Het koste me dus 1 timmerpaneel van ongeveer 15 euro en wat rest stukken eiken voor de duwstok en wielen..

Groeten
Dave
 

venemans

Nieuw lid
30 okt 2011
3
0
Marcel, ik heb de exacte maten nergens genoteerd. Maar heb de cirkel uit een vuren timmerpaneel gehaald. Met de bovenfrees met cirkelhulpstuk rond gefreesd. Dus dit circa 60 cm zijn. De wielen zijn 11 cm. Duwstok hoogte heb ik gelijk gehouden met de bovenkant van de wagen (dus incl wielen). Ongeveer 30 cm breed. Het bakje heb ik ook uit het timmerpaneel gehaald. Bakje voor iets hoger gehouden, ongeveer 1 cm onder het midden van de cirkel. Het koste me dus 1 timmerpaneel van ongeveer 15 euro en wat rest stukken eiken voor de duwstok en wielen..

Groeten
Dave

Bedankt Dave,

Ga dit jaar kijken of mij dat ook gaat lukken. Vind hem erg mooi.

Bedankt,

Marcel
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Wat een poppig wagentje :)

Hoe heb je de bak vastgemaakt aan de zijkanten, koud er tegenaan geschroefd of daar eerst nog sleuven voor gevreesd?

Bedankt voor de leuke reacties! Mijn nichtje is er ook heel blij mee, zeker nu ze de eerste stapjes begint te zetten!! We hebben nog een leuk stofje gevonden voor het kapje en in het bakje een dekentje gemaakt.

Wat betreft de bak, die heb ik gewoon met lijm er tegenaan geschroefd, dus zonder sleuven enz. Het resultaat was heel stevig! Dus vond het goed zo..
 

venemans

Nieuw lid
30 okt 2011
3
0
Davee nogmaals bedankt voor de inspiratie. Vandaag is mijn dochter 1 geworden en na een hele tijd boren, zagen, frezen en doekje en dekentje naaien is dit het geworden:

PICT7656.jpg
PICT7657.jpg

Emma blij, poppenwagen en pop erbij!

Groeten,

Marcel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.