bestellen in de UK

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug via dit forum de buitenlandse webshop http://www.rutlands.co.uk/ gevonden.
Dus ik had al weer een lekker lijstje bij elkaar gesprokkeld wat lijm,Lijmklemmen en nog wat klein spul tja en toen betalen:rolleyes: ik had dus een creditcard nodig. En die heb ik dus niet. Maar nu las ik ergens anders dat je via rutlands ook zonder creditcard kan bestellen.
alleen wilde dat bij mij niet erg lukken. Want ik kon ook niet eens kiezen hoe ik wilde betalen.

Iemand van juli ervaring met rutlands en bestellen zonder creditcard in de UK ?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ja inderdaad maar als ik een bestelling plaats en dan bevestig krijg ik dit scherm.
rutland.jpg
Dus ik heb geen idee wat ik daar moet invullen?
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Stuur ze eens een mailtje; dat werkt vaak heel verhelderend :)
Mooie shop trouwens, heb lekkerbarend naar diverse items zitten kijken.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ja inderdaad maar als ik een bestelling plaats en dan bevestig krijg ik dit scherm.
Bekijk bijlage 2092
Dus ik heb geen idee wat ik daar moet invullen?

In dat scherm moet je bij Kaartnummer je Creditcard nummer in vullen (staat op de voorkant, is 4 keer 4 cijfers).
Bij vervaldatum de datum die op de voorkant staat (achter de tekst "Valid Thru").
En bij CVV/CVC het 3 cijferig nummertje wat op de achterkant staat, net onder de magneetstrip, rechts van het vakje waar je je handtekening hebt gezet.
Ik heb Mastercard en rechts van mijn handtekening staan 4 cijfertjes IN het vakje met handtekening, 3 cijfers in een wit vakje naast het vakje waar de handtekening in staat. De 3 cijfers in het witte vakje is het CVV nummertje :) .

Oh wacht, je wil zonder Creditcard betalen.
Naja, je zit nu dus in het scherm voor Creditcard betalen. Dus vermoedelijk heb je ergens een verkeerde keuzeveld aangeklikt waardoor je toch naar de Creditcard betaling wordt doorgestuurd.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
In dat scherm moet je bij Kaartnummer je Creditcard nummer in vullen (staat op de voorkant, is 4 keer 4 cijfers).
Bij vervaldatum de datum die op de voorkant staat (achter de tekst "Valid Thru").
En bij CVV/CVC het 3 cijferig nummertje wat op de achterkant staat, net onder de magneetstrip, rechts van het vakje waar je je handtekening hebt gezet.
Ik heb Mastercard en rechts van mijn handtekening staan 4 cijfertjes IN het vakje met handtekening, 3 cijfers in een wit vakje naast het vakje waar de handtekening in staat. De 3 cijfers in het witte vakje is het CVV nummertje :) .

Oh wacht, je wil zonder Creditcard betalen.
Naja, je zit nu dus in het scherm voor Creditcard betalen. Dus vermoedelijk heb je ergens een verkeerde keuzeveld aangeklikt waardoor je toch naar de Creditcard betaling wordt doorgestuurd.

Heb ook even gekeken op de site, en bovenstaande pagina is de enige, er is geen keuze mogelijk.
Ben benieuwd wat het mailverkeer opleverd :)
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
In Engeland kan je ook met Debit cards betalen (onze bankpassen zeg maar), maar ik vermoed zo dat je vanuit het buitenland alleen met Maestro credit cards kan betalen (bijvoorbeeld een ING credit card). Je kan contact opnemen met Rutlands en dan een vooruitbetaling doen via IBAN als ze je vooraf een factuur sturen. Dat is net zoals hier een betaling via online bankieren, alleen dan naar het buitenland. Aangezien we toch allemaal onze rekeningnummers gaan inruilen voor IBANs kunnen we er maar beter aan gaan wennen :)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik heb dus een reactie gekregen van rutlands daarin stond inderdaad dat je ook kon betalen via een Debit card ik kreeg de volgende reactie.

Dear Mr. Dijke,

Thank you for your email.

We can only accept payment via credit or debit card and also BACS payment.

I have attached a BACS details to this email if you wish to do a direct bank transfer.

I welcome any further questions you might have.

Kind Regards

Hier uit dacht ik al begrepen te hebben dat je inderdaat ook via je bankpas kan betalen. Alleen hoe is me dan nog niet helemaal duidelijk.
Wel kreeg ik in een bijlage nog wat gegevens mee gestuurd. Wat dan na het lezen van de bovenstaande reactie door ArtHarg. Het Iban nummer en nog iets wat je daarvoor nodig hebt blijken te zijn. Alleen is me nu nog niet helemaal duidelijk hoe dat in zijn werk gaat.Moet ik mijn bestelling dan via de mail plaatsen. En krijg ik dan een soort referentie code die ik moet vermelden bij het overmaken van het geld?



 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Tja, dat weet ik niet. In Nederland zijn banken niet zo happig op online betalingen en gebruiken ze liever iDeal. Voor een internationale overschrijving is het wel handig als Rutlands ook weet waar het geld voor bedoeld is wat ze gestort krijgen. Misschien is de extra info die je hebt gekregen al een referentienummer voor een bestelling, ik weet niet of je al had opgegeven wat je wilde hebben.

Anyway, dit is precies de reden waarom ik blij ben dat ik een credit card heb. Ik gebruik hem niet vaak maar voor online betalingen is-ie rete-handig :)
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ja inderdaad ik wacht nog even af of er misschien mensen zijn die ervaring hebben met betalen via Debit card bij rutlands. Maar anders overweeg ik hard om een credit card aan te schaffen.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Via je normale betaalpas kan je niet via het internet betalen in het buitenland. Je kan er wel pinnen mja dat schiet nu niet op:p
Ik gebruik altijd prepaid creditcards zoals moneybookers of 3vcard.nl die laatste vind ik alleen niet zo fijn werken.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Super bedankt voor die informatie want van het bestaan van prepaid credit cards wist ik dus niet af. Want dat vindt ik dus altijd het vervelende van een gewone credit card. Als ze eenmaal je gegevens hebben ben je gelijk een paar 00 lichter:rolleyes:.
Uiteraard zijn reacties om via internet te betalen in de UK nog van harte welkom. Maar als dat niks wordt en ik heb weer wat gespaard:D denk ik dat het toch een prepaid kaart wordt.
 

WR1944

Oud hout
Ik zou via een e-mail je bestelling doen, vertellen dat je via een bank betaald en een factuurnummer vragen. Dan kan je de betaling doen en op de betaling het factuurnummer vermelden. Als je een bankrekening hebt kan je ook je bankzaken online afhandelen. Ik deed m'n meeste betalingen online toen de leeuw nog blauw was en daar heb ik alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. Een creditcard is handig als je in het buitenland betalingen wilt doen, voor alleen dit soort van betalingen lijkt het me niet nodig.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Als ik bij Dieter Schmidt (fine-tools.com) bestel betaal ik ook altijd via iban. Dit kan ik tijdens mijn bestelling aangeven waarna ik een mail krijg met hun gegevens.
Vervolgens via mobiel bankieren geld over maken en de bestelling komt een paar dagen later aan. Lijkt dat het met Rutlands hetzelfde moet gaan, ze verzenden tenslotte pas nadat het geld overgemaakt is en eventueel extra kosten zijn voor de klant.
Lijkt me sterk dat ze moeilijk gaan doen als ze geld kunnen verdienen.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Dan moet je ze inderdaad even mailen of je kan betalen via overschrijving met iban moet ook wel lukken. Kost niks extra's ook geen bankkosten behalve de wisselkoers.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Dan moet je ze inderdaad even mailen of je kan betalen via overschrijving met iban moet ook wel lukken. Kost niks extra's ook geen bankkosten behalve de wisselkoers.

Mijn ervaring is dat het wel degelijk extra kosten met zich mee (kan) brengen. Je kunt aangeven bij de betaling wie de kosten voor zijn rekening neemt; de verkoper, de koper of 50/50. De meest voor de hand liggende optie wordt niet altijd door de verkoper op prijs gesteld :D. Bovendien rekent de bank een ongunstige wisselkoers, waar je dus ook behoorlijk op toelegd.

Als je vaker buiten NL bestellingen (wilt) doen zou ik je adviseren een creditcard te nemen, dit kost een paar tientjes per jaar om aan te houden. Bovendien zijn met Visa en volgens mij ook Mastercard al je aankopen verzekerd tegen transportschade. En je kunt zonder opgaaf van reden de betaling terugdraaien via de creditcard maatschappij.

Succes ermee,
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Overschrijven kost inderdaad wat. Reeds vele jaren doe ik bestellingen, in Engeland samen met een tiental andere personen Voor betalingen via overschrijvingen moeten wij ( Belgen) naar de bank gaan. Via de computer kan het hier niet ( misschien is het heel, heel onlangs veranderd, ik heb nog niemand van de groep geweten die daarin geslaagd is ). In Nederland kunnen de leden van de groep dat via de computer wel gedaan krijgen.

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.