Makita lb1200f lintzaag en een Makita 2012nb vandikte schaaf

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Had ze 1,5 jaar geleden al een keer zien staan in een gereedschapwinkel hier in Woodstreet. Een Makita lintzaag en een vandikte schaaf. Toen we hier naar toe gingen dacht ik het met een decoupeerzaag en een klein Mafell vlakenvandikte schaafmachientje wel toe te kunnen. Het eerste jaar dat we hier zaten heb wel redelijk wat gemaakt, bedden, burootjes, speelgoed, kistjes een werkbank en een grote tafel en het nodige reparatiewerk voor bekenden hier. Maar het afgelopen jaar is het allemaal wat rustiger, te veel tijd aan websites etc besteedt veel vrijwilligerswerk gedaan, maar nu is het echt weer tijd voor hout. En vorige week bedacht dat ik eigenlijk een klein lintzaagje en een vandikte schaaf nodig had. Ik vind het reuze leuk dat schaven met de hand, maar heb niet zo veel lol om een plank een aantal mm dunner te maken, als dat ook machinaal kan. Dus zondag naar de winkel en beide waren op voorraad. Het zou maandag gebracht worden, maar helaas gaat dat wel eens wat anders, maar vanmiddag kwam de bestelauto!
Een tijdje sleutelen, de vandikte is direct gebruiksklaar, maar het onderstel van de lintzaag is een heel geschroef. Maar zonder verder wat af te stellen het lint er op gelegd en het zaagt prachtig. De lintzaag kost m 15.800 thais baht, dat is met de huidige koers net geen 400 euro en dat lijkt me zo een redelijk koopje! Ben er erg mee in mijn schik. Ik had ook nog even willen schaven, maar het regent wel zo verschrikkelijk en om dat binnen te doen....

jaap

PA300902.jpg

makita lb1200f 1.jpg

makita lb1200f 2.jpg

makita lb1200f 3.jpg

makita lb1200f 4.jpg
 
Laatst bewerkt:

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
maar het onderstel van de lintzaag is een heel geschroef. Maar zonder verder wat af te stellen het lint er op gelegd en het zaagt prachtig. De lintzaag kost m 15.800 thais baht, dat is met de huidige koers net geen 400 euro en dat lijkt me zo een redelijk koopje! Ben er erg mee in mijn schik.
jaap

De lintzaag lijkt mij zeker een koopje, in Nederland betaal je er toch 700 euro incl BTW voor. en het lijkt mij wel een degelijke machine.
Ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder houd, deze machine staat al lang op mijn wensen lijstje.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
een mooi setje Jaap enne dat vlak schaven cq een paar mm er af tja dat herken ik, ik krijg er teveel spierballen van. (lol)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@spaander, nee, dat heb je goed gezien. De wielen en het handvat heb ik omgedraaid, ik had de poten er al aangeschroefd en de poot met het verstelbare voetstuk heeft geen gaten voor de wielen. Het is wat onhandiger zo, maar ik was toch niet van plan er de buurt mee af te gaan, hoewel morgenavond vieren we hier Haloween, best wel kinky om dan je lintzaag uit te laten.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.