Russische multiplex kersen

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Op franstalige houtbewerkingsites kwam ik meerdere keren Russische multiplex kersen tegen. Althans "contreplaqué mérisier Russe" meen ik aldus te moeten vertalen.
Heb diverse groothandels in hout opgezocht, maar niets in die zin gevonden. Bewuste multiplex zou steeds volgens diezelfde bronnen veel solieder gelijmd en ook de tussenlagen van betere en homogene kwaliteit zijn zonder lacunes. Iemand hiermee bekend?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Voor een houtdraaiopdracht heb ik vorig jaar nog Russisch berken multiplex gebruikt. Normaal worden platen multiplex gevuld met inferieure kwaliteiten hout als populier. Russisch berkenmultiplex bestaat door en door uit lagen berken van noordelijke groeigebieden.
Dus geen last van holtes en zwarte/bruine stukken hout aan de binnenkant. Inderdaad een homogene plaat. Gekocht bij Huyskamp in Zwolle. Redelijk prijzig overigens.
Kersen zal wel duiden op de toplaag.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.