gesegmenteerde pot

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
nog eens tijd gehad om een pot te draaien

DSC00003.jpg
 

Bijlagen

  • DSC00002.jpg
    DSC00002.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 133

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Dat ziet er erg leuk uit...welke houtsoorten heb je gebruikt?

Groeten Bep
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik heb altijd weer bewondering voor het gesegmenteerde werk en dan met name voor het geduld en de precisie waarmee wordt gewerkt.
Zo ook dit potje. Alleen heb ik moeite met het deksel: van een strak en hoekig model gaat dit ineens over in een ronde curve. Wanneer je het deksel "wegdenkt" blijft er een modern strak ontwerp staan. Het deksel voegt niets toe. Misschien staat het beter wanneer het deksel binnen de potrand wordt gehouden en dan een vlak deksel. Of maak een uitstulping aan het deksel, die buiten de pot steekt als een soort handvat. Bij de laatste houtdraaidag van de Nederlandse Vereniging van Houtdraaiers (RADIUS) zag ik mooie voorbeelden van segmentwerk. B.V. één die de stukjes met de kopse kant naar buiten had verlijmd. En dan maar spelen met de houtnerf.
Misschien later iets meer over het jurywerk, dat ik daar mocht doen. Waar let je op bij de beoordeling b.v.
vr.gr. Jan Pranger.
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Hoi jan pranger,
Bedankt voor deze reactie,ze heeft me aan het denken gezet en inderdaad ben deze pot anders gaan bekijken en moet jouw mening voor het grootste deel volgen.
Ik ga eens bekijken hoe ik daar een nieuw deksel ga voor draaien.
Groeten
Malefe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.