Even voorstellen

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Hallo,

Ik ben Kris 37j en ben van regio Mechelen (Belgie).
Samen met mij vader en broer hebben wij een ambachtelijke schrijnwerkerij.
Hout bewerken zit in m'n bloed, na de lagere school heb ik de technische school gedaan richting schrijnwerker/meubelmaker.
Omdat ik vond dat het op school allemaal te traag ging en ik liever thuis in de werkplaats zat dan op school,ben ik op m'n 15de na het afmaken van het 3de jaar gaan werken in het bedrijf van m'n vader (deeltijds leren) zodat hij mij de stiel kon leren.
Dit is ondertussen al 22j geleden en nog steeds is hout mijn passie, hout bewerken is meer dan alleen mijn beroep alles draait erom.

Mijn interesse's gaan van houtsoorten,constructie technieken en alles wat daar mee te maken heeft en ook naar de houtbewerkingsmachines, en dan vooral de
klassieke machines.
Zo boeit mij de techniek van deze machines ook enorm.
Het onderhoud en herstellingen van onze machines doe ik dan ook zelf.
Zo heb ik een grote interesse in de machines die de bekende machine bouwer Vertongen uit Puurs heeft gebouwd, zelf hebben wij daar ook enkele machines van:

-Langbandschuurmachine.
-S320 dikte schuurder.
-C04 vlak-vandikte schaafmachine.
-P04 5-assige penmachine.
-B03 langgatboormachine.

Ik heb dit forum een hele tijd terug toevallig gevonden, en vind het heel interesant hoe jullie ook gedreven bezig zijn met hout en heb me daarom ook aangemeld.

Groeten,
Kris
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.