Zeilen in de America's Cup, een eenvoudige website

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Er liggen (ook een winterproject) nog wat ideeën voor websites. En om daar wat meer ervaring mee te krijgen heb ik een aantal proefsites gemaakt. Maar met eentje kreeg ik het vandaag zo maar druk, de site gaat over zeilen, http://zeilen.fr. Mijn friese buurman zeilt in het Oracle America's Cup team, bijna de formule 1 van het zeilen. Maar gisteren zijn ze met de nieuwe boot over de kop gegaan. De boten waar volgend jaar de 34 AC mee gezeild wordt zijn catamarans met als grootzeil een vleugel, net als een vliegtuig, maar dan rechtop. Ze zijn bijna 22 meter lang en de concurrent Nieuw Zealand haalde al bijna 40 knopen op de 2e testdag. Maar gisteren dook de voorkant in de golven en daar ging het hele gevaarte. Hieronder het filmpje van de crash, maar verder ook leuke berichten met filmpjes, foto's etc.
Het is verder een minimale site, omdat google tegenwoordig ook kijkt naar de snelheid waarmee je site laadt, consistentie in de code etc.
De site is 7 dagen in de lucht en met sommige zoekresultaten scoort het goed!

jaap
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Spectaculaire beelden Jaap, die mannen zeilen hun boot letterlijk onder water. Iets teveel druk op het zeil zo te zien, dan doet de hefboomwerking de rest. Dat ding gaat wel als een speer als alles naar wens verloopt.

Mvg,

André
 

WR1944

Oud hout
Het ongeluk was vanmorgen hier op het nieuws te zien. Als ex-scheepswerf werknemer van voornamelijk stevige werkschepen heb ik een zekere scepsis t.a.v. "plastic bootjes" maar de techniek er om heen is fascinerend.

P.S. Dit bericht heb ik al eerder pogen te plaatsen maar ik vergat op de zendknop te drukken. Dankzij de autosave-mogelijkheid hoef ik het niet opnieuw te verzinnen.
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hier nog een filmpje van de boot van Emirates Team New Zealand. Supergaaf hoe rustig die boot op zijn vleugels uit het water komt. Dit is op dezelfde dag dat Team Oracle een flip flop maakt. En hun mast etc is redelijk aan gort. Ik mailde vanmorgen even met Dirk maar hij liet niet veel los over de schade en spares etc. Wel een ander bericht vanmorgen, zo'n boot doet ongeveer 8 miljoen. Dat is nog redelijk, de vorige America's Cup heeft Oracle gewonnen, met een trimaran van 30m lang en 30 m breed en die heeft tussen 25 en 45 miljoen gekost (de schattingen lopen wat uiteen) voor een wedstrijd van 2 x 40 km. Ook daar zat al een wingsail op, die was 67 meter hoog, een ongestaagde carbon mast, die onder in een titanium kogel draait. Ik heb er deze zomer in SF foto's van gemaakt, die post ik binnenkort wel even.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.