Zomerprojectje afgerond

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Zo, vandaag heb ik m'n eerste meubeltje voor iemand anders opgeleverd. Een vriendin van me was op zoek naar een kastje voor een bepaalde plek in huis en kon niets vinden. Dus beginnend met twee balken esdoorn van bij Jaap van Leersum (Inlands Hout) heb ik wat voor haar gefabriekt. Het was een leerzaam project en het zit vol met schoonheidsfoutjes, maar dat maakt niet uit: de ontvanger was er blij mee :)

Kastje 0.jpg

Kastje 1.jpg

Kastje 2.jpg

Kastje 4.jpg

Kastje 3.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi hoor! Fijntjes van ontwerp vind ik; behoorlijke Krenov invloeden in verwerkt als ik het goed heb!

Als je weer eens bij Jaap langs gaat PB dan even, wie weet kun je ook even bij mij aansteken en ga ik mee naar Jaap....


Groet van Fons
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Thanks! Er zit inderdaad enige Krenov-invloed in, maar dat is indirect via Craig Vandall Stevens, wiens werk ik erg bewonder. Sowieso heb ik een voorkeur voor cleane en gracieuze lijnen en ik ben blij dat het hier goed gelukt is.

Dat het zo fijntjes is is deels uit noodzaak geboren: helemaal in het begin had ik de stukken waar de boven- en onderkant uit gemaakt zijn eigenlijk zo lang moeten houden dat ik er nog twee deurstijlen uit had kunnen halen. Daar had ik in het begin wel aan gedacht, maar tegen de tijd dat ik ging afkorten wist ik niet meer waarom ik die stukken langer wilde houden. Dus uiteindelijk moest ik m'n buitenstijltjes veel smaller maken dan oorspronkelijk de bedoeling was. Achteraf gezien staat dat nog veel beter ook, dus het zou kunnen dat ik die stijlen toch smaller gemaakt zou hebben. Maar 't is wel priegelen: glaslatjes van 5x5mm zijn best een uitdaging :)
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Respect .
Wat een heerlijk kastje, en...het past als een handschoen in het interieur.
De verbindingen.....ben er jaloers op joh.
Kom ik aan met mn tafel waar ik al dik een maand aan moet beginnen...lol.
Mn meisje is ook wel te spreken over dit kastje, ik voel het zoveelste project aankomen, wohahahaha.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Dan zal dat hout nu wel mooi droog zijn :)
Korte termijn klussen van mij:

Bestrating en fundering tbv werkplaatsje aanleggen, is ongeveer 100 square meter tegels, en de fundering wordt ongeveer 5 bij 3,5 meter.
Next>
Werkplaats bouwen ala houtskeletbouw.
Next>
Nieuwe geldboom planten.
Next>
Werkplaats inrichten en lekker kloten met planken enzo.
Op de wachtlijst:
Eetkamer tafel, subwoofer,sleutelbos en organiseergevaldinges voor van alles in de gang.
Bij mij zijn de plannen al de halve lol :)

@Wupsie: Ik heb al drie jaar een bureau in de planning staan, waar zelfs het hout al voor in huis is. Dus een maand voor een tafel is niks ;)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo ziet er leuk uit
maar jij rijd helemaal naar friesland voor twee balken ?
gr leroy
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig kastje geworden Artharg!! Zou het zo aan de muur willen hebben. Die kleine foutjes...... je werkstukken moeten ook een soort fingerprint hebben:).
@leroy, ik ken wel mensen die alleen naar Friesland rijden voor een kop koffie, of een beetje gezonde frisse lucht snuiven..

jaap
 
A

Athanor

Guest
@leroy, ik ken wel mensen die alleen naar Friesland rijden voor een kop koffie, of een beetje gezonde frisse lucht snuiven..

jaap

Maar Jaap, op jouw "plakje yn Fryslân" kun je bij de juiste windrichting toch heel goed koffielucht snuiven :)

Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
@Fons, ja dat klopt:D. Daar heb ik zelfs gewerkt en in die tijd werd er een fabriek opgestart in Bangkok. En daar had ik tijdelijk naar toe gekund, maar ik was net met mijn eigen winkeltje begonnen (dat kan als je in ploegendienst werkt) en had geen tijd. Nu woon ik in BKK en spreek de baas van de Moccona fabriek af en toe op een bijeenkomst van de KVK en dan hebben we het wel eens over mensen die nog in Joure werken en de we allebei kennen. Maar nu ga ik wel wat off-topic in Artharg zijn mooie zomerproject.

jaap
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
het was dus iets meer hihihi
volgende keer wil ik wel mee je woond toch dicht bij
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.