Wat zijn jullie winterprojecten

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo,

De winter is weer aangebroken, wie heeft er nog leuke projecten ?

Ik heb nog een rol Hoogglans wit HPL staan en platen mdf 18mm, inspiratie ontbreekt alleen nog :p

Ik denk dat het een nieuw bed word.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
nu bezig aan een werkbank, 2 speelgoedautotjes... daarna een kinderbedje (jaja... het is zover ;) ) en dan ergens in de lente een radio-meubel voor een vriend


dus er komen binnenkort een aantal topics bij :)
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Een goban (houten bord om go, 4000 jaar oude Chinese denksport, te spelen), een badkamermeubel, een snijplank, hulpstukken voor de zaagtafel, een schuur, een balie, een DVD-meubel en een koffertje voor houtmonsters. Ik hoop dus op een hele lange winter. :eek:
 

hansoosting

Actieve deelnemer
4 okt 2011
55
0
Mijn badkamermeubel, een salontafel. En een juwelenkistje. En ik zou ook graag een keer een humidor maken. En diep van binnen wil ik ook ooit nog eens een echte boot bouwen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Sam : Er komt dus een kleine Sammetje ? Top !!

Winterprojecten ? Jemig, ik heb zoveel ideeen. Wat vast staat is dat het allemaal kleine projecten zullen worden, voor mij geen complete kasten oid. Denk aan van alles tussen theelichthoudertje en kleine ladekastje.................
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Hier ook een badkamermeubels, poppenwagentje voor mijn nichtje die binnenkort 1 jaar wordt, snijplank, keukenkastje, tuindeur, pergola, tuinkas(je)... genoeg te doen!
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik zit te denken aan een bed, voeteneind een radius dus mooi rond weglopend naar bedenen, hoofdeind rechts.

Zijkanten en voeteneind hoogglans wit hpl en de rest netjes wit zijdeglans lakken denk ik of een hoofdeind uit gebruikt steigerhout ik ben nog aan het twijfelen :)
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Voor mij: vervanging van de deuren in de tuinmuur, een Anarchist's Tool Chest en m'n werkplaats verder afwerken. O ja: handvatten voor een aantal vijlen, beitels en gutsen.
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Heb gisteren nog een partij ebbenhout en een schaal ziricote hout ingedaan voor de snooker keuen.
Verder
10 binnen deuren maken in massief essenhout.
Front van keuken eveneens in essenhout.
Badkamer meubelen eveneens in massief essen hout.
Daniel
 
er ligt hier nog 2,5 kuub eiken,kastanje,beuken en kersen te wachten om tot schalen gevormd te worden:p
en over twee weekjes een week vakantie in duitsland,en de aanhanger gaat niet voor niets mee,daar maar een paar bezoekjes aan de houtzagerijen doen:p
dus dan zal er met gemak nog een kuub bij komen om te draaien
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Mijn boekenkast en mijn bureau afwerken en een tuinhuis in (tweedhands) cederhout bouwen. Jammer dat de knie niet zo mee wil, anders zouden er wel wat meer projecten op staan:(
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Mijn plannen voor komende winter ( te veel, weet ik)
Er moet aan 2 auto,s gelast worden.
6 eikenhouten stoelen maken.
Salontafel maken van eigengeteeld hout.
Meerdere 1-assige trekkers opknappen.
 

ernst

Actieve deelnemer
eindelijk de eiken eetkamertafel eens afmaken , de keuken afmaken , paar goede gesprekken houden met bomen en de kettingzaag , met de draaibank oefenen , wat gesprekken houdenmet de voorraad hout of zij ideeen hebben , kortom veel van plan maar ???????????
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Uhm mijn winterprojecten??

Ik krijg over 2 weken de sleutel van mijn nieuwe (1985) huis. Ik heb me voorgenomen alles zelf te maken/doen. Als ik wat maak dan post ik het.
 

WR1944

Oud hout
Mijn winterproject is eerst het kappen van een moerbeiboom in de achtertuin. Maar eerst moeten de blaadjes er af, anders wordt het zo'n rommeltje. Verder het maken van rekken om m'n dozen uit Holland overzichtelijk te kunnen stapelen. En verder zien we wel wat er aan noodreparaties te doen valt. Het bezwijken van materialen valt vaak moeilijk te voorspellen.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Behalve diverse kistjes zonder duidelijk doel, gewoon om dat ik dat nu eenmaal leuk vind om te doen, wil ik nu eindelijk het theekistje voor mijn vriendin gaan maken. Ben al een dik jaar aan het tobben over het design en welke houtsoorten te gebruiken, toch maar eens knopen door gaan hakken...
Verder staat er nog een stepstool/opstapje op het programma van kersen, ja inderdaad uit Zwolle, ook hier twijfel ik nog over het design. De overbekende T-chisel stepstool?
Of toch dat strak model dat ik op het www tegenkwam , iets waar ik normaal niet van hou maar deze vond ik wel erg gaaf... Een of twee tredes?

Hoop dat de winter nog lang op zich laat wachten en weer erg snel voorbij is. Tis geen lolletje om in mijn hok te werken met die kou, brrr,geef mij maar lente en zomer!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.