Nieuwe draaibank.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Hallo allemaal.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe draaibank.
Al vele jaren ben ik in de winter wat aan het pionieren op mijn oude Flottjet houtdraaibank er zit nog een plaatje op van houtbewerkings- maschinehandel Bosgraaf bv Dokkum.
Nu ik door de ellende in de bouwwereld vanaf januarie 2013 werkeloos wordt, en op mijn leeftijd (61) niet veel hoop meer heb op een nieuwe baan, ga ik er nu maar eens echt werk van maken.
Afgelopen zaterdag ben ik afgereisd naar het Duitse Römerberg waar bij de firma Wiedemann demonstratiedagen werden gehouden.
Ik had vooraf een nieuwe draaibank op internet gevonden die er erg mooi uitzag. Na wat op en neer mailen met de heer Michael Mülhäuser hebben we de afspraak gemaakt in Römerberg.
De hr Mülhäuser is eigenaar (ontwikkelaar) van de Killinger draaibanken.
Hij had 3 modellen draaibanken meegebracht: de KM1400SE; de KM1500SE; en de in fonkelnieuwe KM3000SE.
Ik wist dat Wivamac ook met een aantal maschine's aanwezig was, dus kon ik ook vergelijken.
Ik weet dat wivamac erg goede maschine's maakt maar de Killinger maschine's zagen er toch echt wel wat beter afgewerkt uit.
Ook de degelijkheid is naar mijn mening erg goed.
Ik krijg een dezer dagen een offerte van de KM1500SE en van de KM3000SE.
De laatste is werkelijk fantastisch en met zijn 400kg (heel veel gietijzer) heel degelijk en stabiel.
Dus nu even wachten op de definitieve prijs en dan een beslissing nemen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Rien1
 

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
Hallo, hier nog een zeer tevreden KM1400SE gebruiker.
Hoewel ik nog maar een beginner ben kan ik toch wel zeggen dat de kwaliteit ervan af straalt.
Denk dat je met zo'n grotere Killinger helemaal een beest van een machine heb.
groeten, Joop
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
De kogel is door de kerk.

Het wordt de KM3000SE.
Alhoewel hij behoorlijk wat duurder is dan de KM1500SE heb ik toch de "'zware jongen" besteld.
Ik moet nog wel wat geduld uitoefenen wanter is ongeveer 6weken levertijd.
Ik zal een foto plaatsen als hij binnen is.

Groetjes.

Rien
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Wauw, dat ziet er een geweldige draaibank uit.

Kun je iets meer uitwijden over de prijzen voor dergelijke machines?
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Dat wachten ja,
Maar ik weet dat het de moeite waard is.
Overigens is iedereen welkom als de nieuwe maschine binnen is, Ikzelf heb er 850km voor moeten rijden.

Omdat ik de maschine absoluut eerst met eigen ogen wilde zien ben ik tercht gekomen bij de fabrikant zelf.
Via de eigenaar-(ontwikkelaar) de Hr Michael Mulhäuser heb ik de tip gekregen om in de buurt van Hockenheim naar de drechslertagen bij de Gebroeders Wiedemann.
De Hr Mulhäuser was hier zelf aanwezig met de KM1400SE-KM1500SEen de KM3000SE.
Ik heb hier een offerte gevraagd voor de laatste 2 maschines.
De KM1500SE 2600 euro
De KM3000SE 4630 euro
Hiervoor wordt de maschine compleet afgemonteerd thuis in mijn werkplaats neergezet.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Ik heb vorige week mijn door mij gegeerde draaibank opgehaald dat was maar 1500km :rolleyes:

inclusief levering en opstelling lijkt me een mooie deal voor een fijne machine, ik begrijp dat je de 850mm tdc hebt genomen.

Van je uitnodiging maak tzt graag gebruik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.