Goedkope verstekzaag info? (Powerplus)

arnoldus

Nieuw lid
22 sep 2012
16
0
België, W-Vlaanderen
Ik zou graag jullie commentaar en raad inwinnen.

Wat is zoek is een goedkope (<150€) zaag die wel tuinhoutpalen van 70x70mm moet kunnen snijden op verstek.
Tot nu toe heb ik een handmatige verstekzaag in statief gebruikt (goedkoop model met ca 3-4° vert/horiz nauwkeurigheid wegens veel speling).
Ik heb ook een zeer goedkope elektrische van een warenhuisactie, maar die kan maar 40mm zagen, en het is ook niet zeer recht af te regelen, 90° is er waarschijnlijk 1-2° naast.
Mijn gebruik is zeer sporadisch, 2-3x per jaar.

(dit soort ding):
verstekzaag_550_mm.jpg


Ik vraag me af of ik met dat geld best weer een manuele verstekzaag koop van hoge kwaliteit (Küpper Perfekt, Nobex 110), met betere toleranties. De denkpiste voor manueel is dat ze voor de prijs veel grotere diameters kunnen snijden. Mijn goedkope zaag kan zeker 10x10 snijden in verstek (maar wel een beetj

Alternatief is een goedkope elektrische verstekzaag.
De enige die ik gevonden heb is deze voor 135€, maar ik ben niet zeker of het de moeite is:
http://www.powerplusshop.be/2743/12...escopische-verstekzaag-255mm-2000w-tafel.aspx
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Je kan geluk hebben. Meestal komen de problemen met de trekbeweging. De lagering is een stuk minder dan bij een goede de walt metabo (niet de goedkope lijn) of makita.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Ligt eraan hoe nauwkeurig je het wil hebben. Onder de 150 euro zoeken naar 1 die er haaks zaagt is volgens mij een uitdaging een elektrische tenminste.

manueel:
+nauwkeurig een küpper of iets in die richting. Alder gaat niet lukken
+grote zaagdiepte vergeleken met elektrische

- langzaam

elektrisch:
+zaagt sneller

-herrie
-zaagdiepte
-Niet zo nauwkeurig
 
Laatst bewerkt:

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
ikzelf heb een einhell nsm 2050.
je bent even bezig om het goed af te stellen en hij maakt een hoop herrie
maar ik zaag er zelf netjes verstek mee en kan net 68x68 tuinpalen zagen.

met het afstellen ben je meestal het langste bezig en je moet er geduld voor hebben maar ik vind het geslaagt voor ( tussen de 100 en 150 euro dagt ik)
 

arnoldus

Nieuw lid
22 sep 2012
16
0
België, W-Vlaanderen
Mijn elektrische is een Einhell kgs 190,, die niet zo nauwkeurig is. Als die powerplus ook zo is: liever niet.
Ik heb geen probleem om lang te moeten manueel zagen, maar als er iets elektrisch in het budget valt en ook 7x7 aankan:liever
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Hoe nauwkeurig moet het zijn. Hij is sowiezo nauwkeuriger als je nu heb. Wil je echt nauwkeurig een nobex champion afwijking van 0,08 graden word gebruikt voor lijstwerk 180mm zaaghoogte.
Of een nobex proman 110 mm zaaghoogte 0,2 graden afwijking en kost niet zoveel ongeveer 70 euro
Hoe precies moet het zijn en wat ga je er mee doen?
 
Laatst bewerkt:

arnoldus

Nieuw lid
22 sep 2012
16
0
België, W-Vlaanderen
Inderdaad! Alleen ken ik de kwaliteit niet, ik kan alleen afgaan op de aangegeven specificaties.

Wat ik meest doe zijn mijn eigen tuinhuis & volière-werken, en nu en dan kleine klusjes. Ik denk dat zo'n Nobex Proman wel goed zal zijn, als het inderdaad zo deftig is als aangekondigd. Natuurlijk heb ik geen 0.2° nodig, maar aan de andere kant is 2° zowel vertikaal als horizontaal te veel speling.
Als jullie denken dat ik niets even functioneel kan vinden elektrisch, dan is het duidelijk wat ik moet kopen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.