Kandelaar

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Van een overgebleven stuk els deze week een kandelaar gemaakt.
Was lang geleden dat ik een kandelaar heb gemaakt.
Deze kandelaar is 350mm hoog en 120mm op de voet.
Bedankt alvast voor het kijken.
Ad


Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.049
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Fraai Ad, de nerf tekend ook mooi zo op de foto. Is dit een bepaalde stijl of bedenk je het zelf? Persoonlijk zou ik voor wat strakker werk gaan of b.v. onregelmatigheden in het hout gebruiken, maar ja, heb tot nu toe alleen metaal verwerkt op de draaibank en ook al weer lang geleden. Ga het zeker ook eens proberen.

jaap
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
jaap zei:
Fraai Ad, de nerf tekend ook mooi zo op de foto. Is dit een bepaalde stijl of bedenk je het zelf? Persoonlijk zou ik voor wat strakker werk gaan of b.v. onregelmatigheden in het hout gebruiken, maar ja, heb tot nu toe alleen metaal verwerkt op de draaibank en ook al weer lang geleden. Ga het zeker ook eens proberen.

jaap
Bedankt jaap, heb wel meer kandelaars gemaakt vroeger, bedenk altijd zelf aan de hand van wat ik er van kan maken de vorm, maar wel steeds met een stabiele basis. Oh ja heb ze vroeger, al weer lang geleden ze van messing gedraaid op een metaal draaibank, strakker werken is dan veel gemakkelijker. Ligt ook wel een beetje aan de houtsoort of je dat kan zoals in dit geval met els, met name de dichtheid en de structuur bepaald of je iets strak kunt draaien.
Groetjes. Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.