tijdschriften op internet

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Ik ben eens op onderzoek uit gegaan op internet en usenet naar houtbewerkingstijdschriften en -boeken dat bleek een goudmijn.
De oogst? meer dan 1400 tijdschriften en 400 boeken, tja heb ik weer wat te lezen. :eek:;)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
huh zoveel ineens of heb je alle losse posts gedownload? Of is er ergens een pakket wat ik nog niet gevonden had :)
 

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
je weet toch waar je ze iedere maand weg kunt halen.:D

Stelletje houthackers...:)

Geen idee waar die iedere maand weg te halen, iets met piraten?

Ik vond wel een link naar 35 jaar Fine Woodworking (1975-2010), 209 nummers. (link)
Moet nu nog ontdekken hoe ik die met Down-Them-All (een Firefox extensie) kan downloaden...

Als dat lukt, mag de winter beginnen :cool:
 

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
Bedankt noobzr,

Spotnet was nieuw voor mij. Na wat zoeken blijkt dit een windows ding te zijn. Ik werk met Linux... In Linux kan ik het equivalent (?) Spotweb installeren, maar dat vraagt weer 190MB extra schijfruimte. Mijn systeem is nu razend snel, o.a. omdat ik niets overbodigs meesleep, dus nee, voorlopig installeer ik dit niet, ook al omdat de resultaten in de zoekmachine vooral over bugs en andere problemen gaan. Maar toch bedankt voor het meedenken!

Bert
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
kan ook via het internet. spotplanet.org dan alleen nog een newsleecher voor linux zoals sabnzb.
 

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
Bedankt voor die link Bep. Overdonderend veel informatie!

Zelf ben ik een voorstander van open source en de totaal vrije verspreiding van informatie.
Woodworkers heaven is wat dat betreft echt steengoed.

Alleen vind ik dat er een systeem zou moeten worden ingebouwd waarmee je makkelijk een schenking kan doen naar de originele auteurs. Je leest het artikel of het boek of de bouwplannen en als het is wat je verwachtte betaal je gewoon wat de auteur er voor vraagt.

Dat zou de volgende stap zijn naar echte openheid, die ook door de creatieve geesten/bedenkers/schrijvers zeker zou gewaardeerd worden en de verderzetting van hun werk echt zou ondersteunen.

Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.