kistje van vuren hout

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
Hallo allemaal
Het is al weer even dat ik wat geplaatst heb, reden is dat ik de laatste tijd te veel met het werk van mijn werkgever bezig ben.
maar ja er moet toch brood en "hout" op tafel. Dus de afegloen weken niet zo heel erg veel gedaan. Wilde toch graag wat plaatsen dus even in het archief gedoken en wat leuke foto's gevonden van een kist wat ik gemaak heb voor mijn weder helft, het is van vurenhout, gekocht bij de winkel met de grootte "P".
heb geen exxoten op het schap liggen, wil nog wel graag, maar goed genoeg nu de foto's. Ene ja je was er heel blij mee.
1.jpg2.jpg5.jpg7.jpg
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Gr
Flevobiker (Theo)
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Erg mooi kistje. Heb je dat profiel gefreesd, gezaagd of zo gekocht? Ik kan mij voorstellen dat ze er erg blij mee is.

mvg,
Patrick
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Mooie techniek, ik kwam deze manier al eerder tegen op het forum en hij staat op mijn lijstje om ook eens te proberen.

mvg,
Patrick
 

flevobiker

Nieuw lid
21 jul 2012
24
0
Dieren
ik heb wel gemerkt dat het belangrijk is dat je circelzaag vergenoeg naar beneden kan. den mijn kan in stan 45 gr niet volledig naar benden hierdoor is het vrijlastig om een eerste zaagsnede te maken. ik heb de plank er heel voor zichtig over heen gevoerd. voor meer info op de site van Mathias Wandel (woodworking for ingineers)even zoeken, of de filmpjes van Steve Marin van "woodworking for mere mortals". ik heb hier het voorbeeld vanaf gehaald.

succes
Theo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.