geen forum meer op Iphone 4s ios 6.0

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb een Iphone 4s geupdate met de laatste software ios 6.0 maar sindsdien krijg ik van ons forum alleen dit te zien :

Safari kan de pagina niet openen, omdat de server onvindbaar is .

Als ik thuis ben krijg ik wel de site op de Iphone (via WIFI mijn eigen netwerk)

Heeft iemand een idee of de oplossing ?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@scheppie heb 'm net een half jaar enne het verschil tussen een 4s en 5 zijn niet zo groot

Heb chrome er effe opgezet en mijn wifi uitgezet en krijg te lezen.

www.woodworking.nl kan niet worden gevonden,omdat de DNS Lookup is mislukt .
DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres.
Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk.
Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS server of een firewall die de toegang van google chrome tot het netwerk blokkeert.


Als ik de wifi op de Iphone weer aanzet werkt het wel maar daar heb je op straat weinig aan.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
werkt de rest van je internet wel nog als je NIET op wifi zit?

Na een upgrade naar een nieuwe iOS haalt apple namelijk vrolijk je "mobiele data" instellingen weg. Zo moet ik als belg na een update steeds weer "apn.base.be" met "base" als username & wachtwoord ingeven als mobiele data instelling, anders heb ik geen mobiele data (Edge/3G)...
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik heb het zelf getest op een iPhone 4S: WiFi aan en de site is bereikbaar, WiFi uit en hij vindt 'm niet. Het verschil is dat in de twee situaties een andere DNS wordt gebruikt. De DNS van T-Mobile is op dit ogenblik kennelijk de entry van woodworking.nl kwijt. Dat kan nog een nasleep zijn van het domeinprobleempje wat een paar dagen terug speelde, en meestal lost zich dat automatisch op. Dat kan alleen tot een week duren. Als ik via een app (zonder WiFi te gebruiken) naar www.woodworking.nl zoek vindt-ie 'm wel, maar die app gebruikt ook een andere DNS dan die van T-Mobile. Er is dus op zich niks mis met de mobiele instellingen.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Net uitgeprobeerd op iPhone 4S via 3G (van T-Mobile) op IOS 5.1.1: inderdaad een DNS probleem. heeft dus niets te maken met een update naar IOS 6
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Normaal zou ik aanraden de DNS te omzeilen door direct het IP adres van www.woodworking.nl te gebruiken (176.9.145.204). Dit heeft in het verleden een paar keer voor een oplossing gezorgd. Nu lijkt dat echter niet meer te werken. Het zou kunnen dat de website via een andere poort werkt dan de standaard (80)?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.690
Terkaple
www.woodworking.nl
Onze 2 jaar oude Ipod touch heb ik net geupgraded naar ios6 en doet het via wifi prima. Mijn htc met android doet het via 3g hier ook prima. Er ligt nog een app, forumrunner, om een betere presentie op kleine schermen te geven. Die moet nog maar een keer geinstalleerd worden. Wel raar dat de dns server van T-mobile schijnbaar niet correct functioneert. De officiele url is http://woodworking.nl ,dus zonder www. Dat de www tegenwoordig er wel bij staat, komt door een redirect op onze server. Bij moderne browsers hoef je geen http of www in te toetsen, dan verzinnen ze er zelf bij. Als je tegenwoordig een url aan een IP adres koppelt dan is dat in enkele uren rond. Ik heb een kleine verzameling domeinnamen en als ik daarvan de dns wijzig, zodat deze van de provider verwijst naar onze server, dan is dat in Nederland soms met een kwartier al klaar, terwijl het hier in Thailand tot meer dan een halve dag duurt. En dan in de overgangsperiode werkt het soms even wel en dan weer niet. Het thaise dns systeem is niet het meest robuuste denk ik, maar dit is helemaal off-topic.

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Als we dan toch off-topic gaan: de http verzint een browser erbij omdat dat de default is als er geen protocol wordt opgegeven. De www verzint je browser in jouw geval niet. Dat je de www niet hoeft op te geven komt doordat je een A-record hebt staan voor het domain woodworking.nl en je webserver weet wat hij met die hostname aanmoet. Het is je webserver die ervoor zorgt dat vanaf dat moment www.woodworking.nl wordt gebruikt. Je zou zelfs de situatie kunnen hebben dat woodworking.nl een andere website laat zien dan www.woodworking.nl.

Arthur
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Je zou het via een anonymous proxy kunnen proberen (zoals dutchproxy). De kans is groot dat het dan wel werkt. Pas wel op met inloggen, ik raad je aan geen wachtwoord te gebruiken dat je ook voor andere zaken gebruikt.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Tot mijn grote vreugde heb ik vandaag geconstateerd dat het weer werkt !!!
Hoezo,waarom etc .etc. zal mij een worst wezen :)
 

hansoosting

Actieve deelnemer
4 okt 2011
55
0
Gefeliciteerd! Als je aan een ICT-er zegt "Het werkt niet", dan zeggen ze altijd " Ja dat klopt...." Met daarna een hele uitleg waarom niet. Als ze nou eens dingen maken die gewoon werken....
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
"Als ze nou eens dingen maken die gewoon werken...."

Daarvoor hebben we hout, hout werkt altijd. :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.