scharnierboor, 40mm

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

ik wil wat houders voor thee lichtjes gaan maken en daar voor ben ik op zoek naar een 40mm boor.

en dan zoek ik geen speedboor want die heeft een te lange punt maar ik zoek scharnier boor heet dat volgens mij.

alleen ik heb al vaker setjes van deze boren gekocht en die waren dan na een paar keer boren bot dus nu wil ik is een goede set of een losse kopen.

bij karwei hebben ze ze niet in de maat die ik wil hebben dus heeft iemand misschien een goede site waar ze niet al te duur zijn maar wel goed want ik heb al zitten kijken maar ik kan nou niet echt zien of het goede zijn of slechte.


groet jordi
 
Laatst bewerkt:

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Onze medeforumer 'Bas r' heeft volgens mij wel Forstnerboren te koop op zijn site (www.klusonderdelen.nl)
Ik zelf gebruik Forstnerboren van het merk met de groene stekker, maar die zijn behoorlijk prijzig.
 
Laatst bewerkt:

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
bedankt ik ik heb even gekeken alleen hij heeft ze alleen van 35 mm.

weet u toevallig of het fotmaat van 40mm klopt voor een thee lichtje?

gr jordi
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Er zijn verschillende afmetingen voor theelichtjes, aangeduid in branduren. Meest gebruikte/verkochte is volgens mij 39 x 16mm.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ok want ik had het wel op ge meten alleen mijn schuifmaar deed even raar omdat de batterij bijna leeg was maar als ik hem op ongeveer 40mm zette dan had die wel wat speling dan kan ik dus nog is ff kijken naar zn boor.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
bij baptist te koop niet al te duur en ja je kan ze kopen voor 3 euro per stuk of voor 40 of nog duurder. Het is maar net hoevaak je ze nodig heb en gebruikt
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
heb je dan een linkje naar een voor van 40mm voor een niet al te duure prijs want ik vind ze alleen maar van rond de 20 en meer euro?

en ik zal ze maar een paar keer nodig hebben.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
bedankt, mijn vader gaat binnekort even langs bij craftsupplies om wat dingen op te halen dus kan er gelijk zn boor bij zeer bedankt.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb een goedkope forstnerboor gekocht en die brandde meer een gat dan dat hij boorde.
Daarna een boor gekocht van ongeveer €40 en die boord een gat zo diep als ik wil in vlot tempo.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ja dat heb ik ook ik heb ooit een setje bij de lidl gekocht die was wel goed maar andere die ik kocht niet.

ik zal wel is kijken nog welke ik bestel.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Bekend probleem wat onze Jordi heeft. Ik zit te denken om maar eens te investeren in wat Famag forstnerboren....aan de andere kant is dat ook misschien wel een leuk kado om aan die man met die puntige muts en witte baard te vragen, ik ben dit jaar relatief braaf geweest namelijk.
 
A

Athanor

Guest
Ik had dat probleem ook met een goedkope set van Buitelaar HBM. Blijkt dat de boren niet voldoende zijn geslepen. Even met een vijl en de dremel nabehandelen geeft echter toch nog wel een werkbaar resultaat.


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.