koop geen rommel

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Kocht jaren geleden een setje speedboren bij een bouwmarkt, met titanium-coating, verpakt in een mooi houten kistje. Leek me handig om zo een hele reeks speedboren in oplopende maten voor het grijpen te hebben.
Moest van de week een aantal gaten 22 in multiplex boren en dus een boor uit het prachtige setje genomen. Na een paar gaten begon het geheel steeds meer te trillen, ik liet de boor stoppen en zag tot mijn verbazing dat het ding verbogen was, als peperkoek.

jaap




Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Goede morgen Bas, ook vroeg op! Famag maakt super spullen, heb een setje spiraal houtboren van hen, die zich echt agressief het hout in vreten en toch een mooi gat achterlaten. De forstnerboren van Protool zijn ook erg praktisch, daar zit een kleine spiraalboor waardoor je ook schuin op het werkvlak kunt boren zonder dat de boor wegloopt.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat het multiplex gelamineerd was met epoxy en glasvezel en daar zou ik geen dure forstnerboren op loslaten.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Die oude posts zijn soms best nog wel goed om te lezen. Ik was op zoek naar forstnerboren. Deze zijn of A.goedkoop (en soms rommel) of B. prijzig.....Toch maak eens kijken bij FAMAG

"Koop geen rommel" spreekt me echter nog steeds enorm aan. Ik had eens bij de Aldi houtboren gekocht.......niet duur 7 euro voor 10 boortjes.......tja.....deze zijn de prullebak ingegaan.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn .
Ik heb sinds een tijdje een speedboren set van ecotools en die bevalt prima zelfs een slot mee in geboord in meranthi .
Alleen wil je een loep zuivere snede dan met je inderdaad een forstnerboor hebben ik heb ook een setje van protool erg prijzig maar wel een super boor resultaat .
gr leroy
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
jaap zei:
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat het multiplex gelamineerd was met epoxy en glasvezel en daar zou ik geen dure forstnerboren op loslaten.
jaap
HA :lol: daar komt het aapje uit de mouw, ik gebruik al jaren speedboren van de GAMMA. Ja dat is geen topmerk maar ik verslijt ze dan ook snel. Een spijkertje of gruis en het is afgelopen. Daarom heb ik er meerdere op voorraad en vervang ze snel. Bij mij zijn ze eerder vernacheld als bod.

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.