Robotman

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.689
Terkaple
www.woodworking.nl
Kwam ik tegen op internet en ik vind het een erg grappig ding. Hoe zouden de ledematen scharnieren? Ik kan wel wat leuke toepassingen bedenken, zoals een houten werklamp die je in de goede richting kunt zetten b.v.
Bij de eerste plaatjes dacht ik "wel grappig" maar bij de laatste "wel erg ingenieus"

jaap

Robot Man does a bit of transformation, shows flexibility
Robot Man is a wooden and minimalistic toy, but this wooden robot can do some impressive stuff. Inspired by traditional Japanese joinery, the flexible joints on the robot man let it (him?) transform into a cube for storage, or even strike some dance poses. Actually, it seems this one really likes to dance. The wooden robot has been crafted out of sustainable harvested cherrywood. Costs $25.

wooden-robot-man.jpg
wooden-robot-man_2.jpg
wooden-robot-man_3.jpg
wooden-robot-man_4.jpg
wooden-robot-man_5.jpg
 

Mardel

Nieuw lid
10 sep 2012
6
0
Grappig en ingenieus zijn inderdaad de juiste woorden.

Ik heb het idee dat elke verbinding door middel van een elastiek werkt. Dat is de enige manier die ik kan bedenken om het poppetje zo wendbaar te laten zijn. Waarschijnlijk nog een heel gepuzzel om de kubus te maken.
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Ik ken van uit mjin jeugd een vergelijkbaar ding, maar dan van plastik.
Inderdaad waren de delen met elastiek (o.i.d.) verbonden.
Het werkt wel mooi en de verbindingen blijven mooi strak, als je goed elastiek gebruikt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
Die zou niet misstaan in mijn (bescheiden) collectie houten puzzels!

Uitdaging om zelf te maken. Heb helaas al genoeg andere dingen te doen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.