Elzenhouten vaas

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Mijn tijd deze week besteed aan het maken van een elzenhouten vaas.
De DxH afmetingen, 170mm x 270mm.
Uitgehold tot een diepte van 240mm, de wanddikte verloopt van 10mm boven tot 12mm onder aan de bodem.
Als gewoonlijk afgewerkt met drie lagen Glitsa op waterbasis.
Groeten. Ad





Attached files
 
A

Athanor

Guest
Hee Ad,

Nog steeds productief met het elzenhout zie ik. Ik had gedacht dat je ondertussen al een vakantie in Engeland had gepland :) Maar dit is ook een goede manier om te ontspannen lijkt me zo. En met een prachtig resultaat zoals we van jou gewend zijn. Wat doe je met de produktie? Verkoop je die om je hobby te financieren of voorzie je familie en vrienden van deze fraaie gedraaide kunstvoorwerpen?

Groet van Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Athanor zei:
Hee Ad,

Nog steeds productief met het elzenhout zie ik. Ik had gedacht dat je ondertussen al een vakantie in Engeland had gepland :) Maar dit is ook een goede manier om te ontspannen lijkt me zo. En met een prachtig resultaat zoals we van jou gewend zijn. Wat doe je met de produktie? Verkoop je die om je hobby te financieren of voorzie je familie en vrienden van deze fraaie gedraaide kunstvoorwerpen?

Groet van Fons
Bedankt Fons, ik ben het helemaal met je eens dat dit ook een goede manier is om je te ontspannen, wat is er nou nog mooier dan lekker bezig zijn in je werkplaatsje, loop ik mijn vrouw niet voor de voeten, ik zet wel de koffie s'morgens', en doe de afwas, en bak broodjes, en breng ze warme broodjes met koffie op bed, zo die heeft niets te klagen.
Naar Engeland gaan we op 6 juli voor 10 dagen, en wel naar Cornwall en Devon, als het allemaal klopt. Op jou vraag wat ik met de productie doe, kan ik kort zijn. Verkopen lukt niet hier in Nederland, heb een paar jaar geleden bij een plaatselijke kunst gallery gevraagd of ik daar een display kon krijgen, maar daar werd me vrolijk verteld dat houtdraaiwerk geen kunst is. Wel had ik meer succes bij het stadspaleis ''het Markiezenhof'', daar vonden ze het wel de moeite waard om werk van mij tentoon te stellen, dus daar kan ik wel een display krijgen in een glazen vitrine.
Misschien doe ik dat ook nog wel, maar tot nu toe gaat bijna alles naar mijn kinderen, en goede vrienden, die ook voor het benodigde hout zorgen. Zo rijk word ik er niet van, ook de reden voor mij om zoveel mogelijk mijn eigen gereedschappen zelf te maken, wat ik ook doe. Ook dat is voor mij bevredigend, vind ik dikwijls net zo leuk als het houtdraaien zelf.
Om het nog precieser te zeggen, het is mijn passie, vindt er veel voldoening in, en het vult mijn complete dag met ook nog de forums waar ik lid van ben, en mijn beste penvriendin waar ik met veel genoegen werkresultaten mee uitwissel.
Hoe staat het met je nieuwe werkplaats, moet nou zowat klaar voor gebruik zijn, is het niet.
In elk geval een werkplaats om jaloers op te zijn !!
Beste groeten, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.