Klein fout gisteren, exuses

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Onze wekker staat op 6 uur, school begint nl. om 07:15, dan is het bij jullie 01:00 uur. Even na 6 las ik mijn mail, waarin 2 mails van SIDN dat o.a. woodworking.nl en woodworker.nl in quarantaine zaten. En de website op zwart grrrr. Ik dacht eerst aan een fout van mijn registrar waar ik de domeinnamen besteld heb, maar het bleek mijn eigen fout. Ik had de dag ervoor een mailtje gestuurd waarin ik 2 andere domeinnamen wilde overdragen, maar de boel doorelkaar had gehaald. Met kromme tenen gewacht tot 2 uur bkk tijd, dan gaan bij jullie de kantoren open en toen was het gelukkig vrij snel geregeld. Het kostte me wel 2x 50 euro om de domeinnamen weer uit quarantaine te krijgen:eek:. Excuses dus, ik zal wat beter opletten de volgende keer.

uw beheerder
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hey Boss, je hoort ons niet klagen. Het bestaan van zo'n mooi forum maakt ons aller leven leuker, allang mooi dat je het hebt opgelost zo snel.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
nou ik weet wel, dat als je maar veel op de advertenties klikt, (op dit forum :) ) dat dan een bedrag gedoneerd word voor t forum. zal niet veel zijn , maar alle beetjes helpen, dus ik zou zeggen; klik ze mensen!
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Pas maar op met veelvuldig klikken, voor je het weet markeert google ze als frauduleus en wordt de account opgeheven.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
je hebt geen idee wat ik allemaal al heb 'gedonateerd' wupsie. (Het gaat niet alleen maar om geld, maar ook om nieuwe deelnemers)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Dopeling, je hebt een belangrijke bijdrage geleverd aan de start van het forum, niet alleen met je geschreven bijdragen, maar voor wie Dopeling niet kennen, zijn geheim zit in zijn forumnaam. Dopeling heeft mij altijd bijzonder goed geholpen toen ik als startenden houtbewerker de enorme overdaad aanschouwde bij Baptist in Arnhem. Jullie kennen hem vast ook als Alex!!!! Oudere forumleden weten dit, maar voor de nieuwere lezers wel handig om te weten!!

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Gisteren wat opruimwerk op het forum gedaan en alle software verwijderd de met het marktplein van doen had. En toen stuurde Ad Beumer me aan het eind van de middag (mijn tijd) een berichtje dat het forum niet helemaal goed werkte. Dat kostte weer nachtrust, maar het zat in de integratie van de forumsoftware en die van het marktplein. Daardoor keek de forum.php elke keer of de database van het marktplein wel bestond; maar het is weer opgelost.

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@artharg, het werkte wel, alleen niet via de knop forum in het menu. "nieuw op het forum" deed het weer wel en langs die weg was het hele forum benaderbaar. Ik heb het wel een tijdje geblokkeerd om een update van de software te installeren, maar dat loste het probleem niet op. Maar ja, we zijn er weer.

jaap
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Beste Jaap,

Het kan gebeuren dat af en toe het forum eruit ligt.
Ach, een dag later is het nog steeds een fijn forum.

Ik ben al blij met al het werk dat je er insteekt.

met vriendelijke groeten,
koffiedrinker.
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Woodworking.nl niet meer bereikbaar in Luxemburg

Vermoedelijk is er ergens toch nog wat niet in orde. Sinds 15 september heb ik thuis geen toegang meer tot de het forum, ik krijg telkens de foutmelding "server niet gevonden". Nu wil het lukken dat ik toen net met vakantie was, dus ik dacht dat de site off-line was. Alle dagen gaan kijken en telkens weer niks :mad:.
Nu maandag weer gaan werken :( en daar was de site wel online :). Dus de ISP gecontacteerd met de vraag om het probleem op te lossen. Ik heb van hun het volgende antwoord gekregen:
"Il y a un problème technique du côté de woodworking.nl et de son opérateur DNS Hostnet B.V. Comme ils ont une erreur dans le DNS de leur zone (signature DNSSEC fautive), les serveurs DNS ne peuvent plus valider les entrées et renvoient l'erreur. Il n'y a aucun problème de votre côté ou de P&TLuxembourg.
Comme vous vous en rendez compte c'est assez pénible car le site www.woodworking.nl n'est alors plus visible.
Si vous avez un contact chez woodworking.nl, il faut les rendre attentifs à cette faute qu'ils doivent corriger."​
In het Nederlands luidt dit:
"Er is een technisch probleem kant woodworking.nl et zijn operator DNS Hostnet B.V. Aangezien ze een probleem hebbenvan hun zone (foutieve DNSSEC signature), kunnen de DNS servers de ingangen niet meer valideren en geven die een errorboodschap. Er is geen enkel probleem van uw kant of van P&T Luxembourg.
Zoals u ondervonden hebt is dit redelijk lastig want de site www.woodworking.nl is adus niet meer zichtbaar. Als u een contact hebt bij woodworking.nl, moet u hen op deze fout wijzen die zij moeten corrigeren."
@Boss : Kan je daar aan verhelpen of anders mij de nodige informatie doorspelen in geval dat de fout toch bij P&T Luxembourg zou liggen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Pascal
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
En nog effie dit: Ik vind dit een geweldig forum en ben dan ook zeer erkentelijk voor al het werk dat daar in kruipt. Ik kan het echt niet meer missen, en dat heb ik onlangs jammer genoeg moeten ondervinden.
Ik ben dus ook vragende partij om op een of andere manier een financiële bijdrage te storten, dat zou toch moeten kunnen niet?
Groetjes,
Pascal
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Nee, het is echt mijn bedoeling om het forum gratis te houden:D. Ik werk wel aan een stukje software naast het forum waarop bedrijven die wat met hout te maken (willen) hebben hun naw gegevens een stukje portfolio etc op kunnen zetten en ik denk daar een kleine vergoeding voor te vragen. Maar dan kunnen die bedrijven ook zelf bij de gegevens, aanpassen etc. En in mijn overpeinzingen wel eens gedacht om met deze website het ambacht ook wat dichter bij de consument te brengen, daar was het uitgebreide marktplein ook voor bedoeld. Maar dat bleek een misrekening (niet de laatste hoop ik) woodworking.nl werkt toch heb beste tussen houtbewerkers onderling. Dus ik ben een nieuwe website aan het maken om het mooie ambacht houtbewerker en hout als materiaal wat meer in beeld te brengen bij de consument. En daar heb ik ongetwijfeld straks nog wel hulp bij nodig. Zodra ik wat kan laten zien, zijn jullie de eersten, uiteraard.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.