welk merk kapzaag

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
beste
welk merk kapzaag aan schaffen voor mijn zoon 4de jaar hout in belgie en hij wilt een betere dan de zaag welke ze via school kunnen kopen.
deze is merkloos kost een 10tje en buigt wel erg gemakkelijk ondanks de versterkte rug.
zelf zat ik aan een Bahco te denken, van ongeveer 30 euro.
iemand suggesties?

gr Frank
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ik heb zelf voor mijn werk een irwin prima zaagje en kost volgensmij net geen 20 euro gr leroy
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Is het bahco handzaag systeem niet wat, (geloof dat het zo heet) waarbij je meedere soorten zaagbladen in een handvat kunt gebruiken?
Zelf heb ik zo'n ding met gewone handzaagbladen erin, maar er is ook een kapzaagblad bij te krijgen.
Daar kan hij dan ook andere zaagbladen in gebruiken.

Sinds ik een japanse zaag heb gebruik ik m'n gewone zaag wel een stuk minder, maar voor de werkstukken die je op school maakt is een kapzaag denk ik wel handig.
Kan me herinneren dat ik op 16 jarige leeftijd de kapzaag op school een stuk fijner vond zagen dan een gewone handzaag, maar na de lts heb ik er eigenlijk nooit geen meer in de hand gehad.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ik heb een oude stanley 1980 (zonder geharde tanden) met plastiek handvat, best goed. Een tijdje verloren en heb dan een disston 1930 met messing rug ter vervanging gekocht op ebay, kwam op 29£ met transport. Heb nu een japanse erbij maar ik denk dat ze iets te vlot buigen-breken, in een jeugdige omgeving, aangezien het blad het smalst is aan de handvat en anderzijds het vastklemmen van het werkstuk meer een probleem is. En die tanden zijn belachelijk scherp.
Voor op school zou ik effectief Bahco of iets analoogs oppikken. Een mogelijk probleem is iets teveel zetting, en daar wacht ik tot iemand mij uitlegt hoe die vlotjes weg te slijpen bij geharde tanden.
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik zou gaan voor een oudere kapzaag zonder geharde tanden. Die zaag kan je slijpen en zetten naar je wensen. Het vraagt een beetje inspanning, maar het resultaat is zeker de moeite. Een originele (nieuwe) zaag van Thomas Flinn is natuurlijk de max. Occasie kapzagen (zeker oude modellen) zijn niet vlot te vinden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Als er om een goede kapzaag gaat dan is mijn voorkeur die van veritas een zeer goede prijs kwatiteitsverhouding. Let op er zijn twee vertandingen.
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Beste Mensen.
Dank voor jullie tips
mijn zoon is er uit hij wil 2 stuks nl een bahco profcut en hij is gecharmeerd van een silky trekzaag.
Deze zou geen tandzetting hebben waardoor afkorten van deuvels en pennen in verbindingen kan gebeuren met minimale beschadigingen van het hout.
We gaan vandaag op jacht naar een silky en hopelijk kunnen we deze testen in de winkel.
Ben eens benieuwd hoe zo`n japanse zaag zaagt, zie er wel voordelen van ,maar begint ook een beetje op een 'must have' te lijken.
gr Frank
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Dat lijkt me een machtig mooi moment wanneer mijn kinderen beginnen met hun eerste gereedschapswensen!!! Veel plezier met de zoektocht!!
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Hallo.
Bij ons in de buurt zijn alleen de snoeizagen van silky te krijgen, ben bij een verkoper geweest die er wel een zonder koop verplichting wilde bestellen. Dat is aardig. hierna nog contact gehad met de importeur deze gevraagd naar leveranciers in het zuiden des lands welke de timmermans zagen verkopen. Helaas geen. Maar volgens hem waren ze wel bereid om een 4tal zagen naar de dichtbij zijnde leverancier te sturen zodat deze een goed bekeken konden worden,en zonder koop verplichting. Dus morgen afspraken gaan maken.
lijkt nu al een beetje op pakjes avond :):)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Hallo.
hierna nog contact gehad met de importeur deze gevraagd naar leveranciers in het zuiden des lands welke de timmermans zagen verkopen.)
Ik weet dat ze bij Decor du bois in Roccourt (Luik) enkele Japanse zagen hebben/hadden.

Mathieu
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Beste
de kogel is door de kerk
hij heeft 2 zagen gekocht een bahco pro kapzaag en de silky takeruboy met klaphandvat.
gr Frank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.