Cd kastje Grenen

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo mede-houtwurmen,

Deze week begonnen aan het maken van een cd-kastje en een aantal boekenkasten die bij een klant onder de vensterbank komen te staan. Het geheel wordt van grenen en voor de boekenkasten komen ook deurtjes met glas en er komt een gedeelte met kleine laden. Ook de nieuwe vensterbank ga ik erboven maken op locatie. Al met al een leuk project en een uitdaging.

Jammer alleen dat alles hoogglans wit geverfd moet worden, dat vinden wij natuurlijk een zonde :p

CD_Kastje_B01.jpg
CD_Kastje_02.jpg
CD_Kastje_B02.jpg
CD_Kastje_B03.jpg

Groet, David
 

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Hee,

Dat ziet er leuk uit.
Hoe heb je de verbinding gemaakt, frezen of zagen?
Dat lijstje aan de onderkant is zeker gelijmd?
Ik kan ook nog wel zoiets gebruiken, vind het een leuk idee.
Ik hoop dat je van de rest ook foto's plaatst.

Groet Manus
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hé bedankt,

Het sierlijstje zit nog even met plakband vast :p het was nog niet zeker of dat klant dit erop wilde of niet. De tandverbindingen zijn gezaagd met de lintzaag. De overige boekenkasten worden dieper en groter en die panelen gaan niet op de lintzaag passen, dus die moeten met de hand gezaagd gaan worden. Dus dat word wel even spannend denk :). Maar heb wel een nieuw dovetailzaagje van Veritas besteld die me daarbij moet gaan helpen.

Groet, David
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Leuk project ! Dit is dus een werkje in opdracht ? Altijd leuk om iets voor iemand anders te maken. Het zwaluwstaartzaagje zal je vast goed bevallen, ik heb er zelf al een heleboel plezier beleefd aan dit stukje gereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.