duivejager profielmes 40mm

hvanapeldoorn

Actieve deelnemer
29 aug 2012
32
0
Beste allen,

Ik ben opzoek naar een profielmes een duivejager profiel te maken met mijn freesbank.

Alleen kom ik op het internet alleen, maar profielfrezen tegen en geen profielmessen voor een standfreeskop (40mm).

Iemand een idee waar ik deze kan krijgen.

Het gaat om het onderstaande profieltje.

wp2e9cca45.png


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

gr


Hendrik
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Misschien bij Esmax? Het zijn nogal wat pagina's, en geen overzicht met plaatjes, dus je bent even aan het klikken...
Of eerst zoeken in de CMT catalogus.
 
Laatst bewerkt:

hvanapeldoorn

Actieve deelnemer
29 aug 2012
32
0
Hi Roald,

Dank voor je reactie. De catalogus heb ik al een aantal keren doorgenomen. Maar ik kan het juist profiel niet vinden.

In iedergeval ik twijfelde tussen: CTM nr: 690.019 (r6) of 690.073 (r8). Maar toch voor de zekerheid gebeld met een leverancier en deze gaf aan dat het niet het duivejagerprofiel was..

Dus ik hoop dat iemand het hier als bij de bij hand had gehad en mogelijk een nummertje of me kon vertellen dat het mee een frees niet mogelijk is.

gr

Hendrik
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
IK zal morgen eens kijken tussen mijn beitels. Eventueel kan je al eens kijken op de site van Probois. Of anders laten maken. Bij onder andere Tendotools kan je je eigen profiel laten slijpen. Maar waarschijnlijk kan dat ook zonder probleem bij een gereedschapsmaker bij jou in de buurt. Mijn vader heeft een aantal jaren geleden enkele profielmessen laten maken. Ik weet niet waar hij ging, en vragen kan ondertussen niet meer.

Mathieu
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik snap eigenlijk niet waarom je met die messen die je selecteerde geen duivejager zou kunnen maken, legde de leverancier dat nog uit? Die messen kunnen meer dan alleen een duivejager maken, maar als ik me niet vergis, kun je het op die plek in je hout met die messen ook maken, kwestie van je freeskop ver genoeg naar beneden draaien, toch?
Tenzij je het profiel in één keer zou willen maken natuurlijk, dan heb je echt speciale messen nodig. Als het in twee keer mag, dan doe je in de ene gang de duivenjager met een van de frezen die je selecteerde, en in de andere gang de sponning met een rechte frees.
 

gerardf

Nieuw lid
18 jul 2012
5
0
Oe wat ingewikkeld, eerst profiel er in frezen, overal te koop en dan op de zaagtafel, heb je ook meteen de glaslat.
 

hvanapeldoorn

Actieve deelnemer
29 aug 2012
32
0
Hi Mathieu,

Dank voor je antwoord. Probois is dat een franse site (mijn frans is niet zo goed dus vandaar de vraag). Verder als jij toevallig een bijteltje hebt met nummertje houd ik me aanbevolen.

@Roald,

Je heb gelijk dat het in 2 x keer zou moeten lukken. Allen wilde ik het graag in een keer (moet namelijk nog al een aantal latten). Ik had dat er ff bij moeten zeggen, sorry.

Dus ik hoop dat Mathieu nog iets weet anders ga ik nog ff vragen wat slijpenkost. En anders gewoon twee keer er langs
 

hvanapeldoorn

Actieve deelnemer
29 aug 2012
32
0
Ok thanks heb onderwijl contact met nog een tweetal leverancier en waarschijnlijk ga ik er daar wel mee uitkomen. Bedankt voor de reacties.

Heb het forum nu in me favo's staan omdat er wel leuke dingen op staan.
 

timmerman

Actieve deelnemer
17 mei 2008
32
0
Ik haal veel van mijn beitels bij Leitz in Waddinxveen, die zijn nog goedkoper ook dan cmt
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Normaal gezien kan je door verschillende freesmessen te combineren, verscheidene profielen frezen. In dien je desgewenst niet het juiste profiel bekomt kan je altijd een malletje maken in triplex en deze binnenleveren bij een leverancier van bv. cmt. Voor een schappelijke prijs en redelijke levertermijn ( denk 2 weken ) maken zij deze messen voor op de profielkop.

mvg,

Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.