beuken tafeltje

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
gisteren een beuken tafeltje afgemaakt wat al enige tijd stond te wachten. Voor de eerste keer een tafeltje gemaakt. Volledig massief beuken. Af en toe leuke stukken met wat slaap erin toegepast, eigenlijk allemaal van hout wat ik nog had liggen. 1 uitglijder, weer hersteld.. Benieuwd of jullie het zien. ;)

CIMG2742.jpg


CIMG2743.jpg


CIMG2750.jpg


CIMG2744.jpg


CIMG2749.jpg
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Is dit 'm? :rolleyes:
CIMG2744_isdithem.jpg
Maar alle gekheid op een stokje, mooi tafeltje!

Wat ik mij altijd afvraag bij zulke mooie gladde tafels is: hoe krijg je dat blad zo glad?
Ik neem aan dat je begint met alle individuele delen vlakken en door de vandikte.
Maar dan: kun je zo nauwkeurig samenlijmen en is het alleen een kwestie van de lijm wegschuren of is het ingewikkelder?
De zijkanten snap ik, dat is een kwestie van op maat zagen.
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
ja, dat is hem.:rolleyes: Echt een stomme actie, maar goed... Toe ik dit opvulstukje selecteerde kleurde die nog beter bij het omliggende hout. Maar door schuren en schaven zijn de kleuren wat meer uit elkaar gelopen. Ik hoop dat het nog wat bijtrekt... En anders plaats ik er denk ik een nieuw deel tussen.

Een blad maken is idd conform hetgeen je beschrijft. Ik heb ontdenkt dat goede klemmen dan erg belangrijk zijn om het blad goed vlak te kunnen verlijmen. De ene keer lukken die dingen beter dan de andere keer. Bij de snijplanken e.d. is dat ook zo. En na het verlijmen doet de schaaf en in mijn geval ook de rotex de rest. Maar ik zie hier ook wel grotere tafelbladen voorbij komen, dat lijkt me dan ook wel weer een uitdaging..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.