De nieuwe Carvex schijnt er te zijn..... Ps 420

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
De nieuwe langverwachte Carvex lijkt aangekomen te zijn.... ben benieuwd wat de verbeteringen zijn en of de losse zolen issues nu verholpen zijn?

http://www.festool.nl/Products/Pages/Product-Competence.aspx?foc=ol_pendelstichsaegen_ps420_9572

Wat me opvalt is dat ze zolen dezelfde zijn als die van de oude Carvex, dan moet er dus op de machine iets zijn aangepast waardoor de zolen nu wel vast zitten. Ze zullen toch geen machine op de markt gebracht hebben die hetzelfde euvel heeft.

Ik heb net de Mafell P1cc gekocht tot meer dan grote tevredenheid, hoop toch niet dat ik onterecht mijn groene waas kwijt ben geraakt. Denk het overigens niet want ook op de 420 zit weer dat irritante stroboscoop licht. Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat fijn vind.

Wie heeft de 420 al en kan er wat over vertellen?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het nieuws was al een paar weken op de FOG uit, heb er vorige week met iemand van Festool over gesproken.
De PS420 is een aangespaste 400 met:
-Geleidings mechanisme van de Trion
-50 extra watt
Mijn voornaamste vraag was of bestaande PS400 machines bij Festool omgebouwd konden worden met de nieuwe verbeterde onderdelen, en het antwoord was NEEN!
Dat vind ik er het ergste aan, en ik kon wel merken bij de mensen van Festool hier dat ze daar niet comfortabel mee waren.

Daarbuiten was de huidige PS400 al meermaals verbeterd en aangepast sinds zijn introductie, er waren namelijk echte problemen en fouten mee in het begin die nu opgelost zijn.
Ik heb een recente Carvex die niet echt problemen heeft, alles past en alles werkt ok, maar toch is ze niet geweldig.
Het stroboscoop licht vind ik erg handig in uitzonderlijke gevallen, en nutteloos in de meeste, net zoals de automatische snelheid.
Ik wacht nog even af op gebruikers reviews van de 420 (die pas in september uit komt) om te zien of die echt zoveel beter is (wat mij zou verbazen, want in het beste geval is ze dan even goed als de Trion aangezien ze nu dezelfde geleiding heeft)
Het probleem is dat ik de accessoire systainer ook heb, dus ik heb er al veel in gestoken. Zou de 420 goed werken dan zou ik ze overwegen ipv de p1cc, enkel al voor de plug it en Tloc systainers.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.