alternatief houthandel ?

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Hout nodig...

Balen, maar volgens mij is mijn vaste adresje op vakantie... (Kees Heijmans in Montfoort.)

Ik heb echter wel hout nodig... verjaardag... snijplank maken... essen en noten/wenge oid....

Heeft iemand een alternatief waar ik net geschaafd hout kan kopen zonder weken wachttijd? of heeft iemand nog wat te koop ?
Fijnhout amsterdam geeft me een wachttijd van een week of 2... fijnhout arnhem levert enkel ruw af..

Ik weet dat Rick prachtige snijplanken heeft liggen voor een mooie prijs... ik kan ze alleen in dit geval niet kopen.. moet ze zelf maken.. Rick, heb jij anders nog hout te koop ?
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Rick, heb jij anders nog hout te koop ?

Dat is nauwelijks een serieuze vraag te noemen aan de man die hout in zijn auto, op zijn vliering, in zijn woonkamer, onder de bank, onder zijn bed en in zijn paraplubak heeft opgeslagen.... de vraag kan alleen zijn welke soorten en welke maten :)

Rick zonder hout is als een auto zonder wielen, een bos zonder bomen, een zee zonder water of een houtbewerker zonder woodworking.... nauwelijks in te denken
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Dat weet ik , daarom geef ik ook even een nauwelijks subtiel te noemen hint aan Rick :)
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
als hij ook op vakantie is ga ik flink ziek worden....

sta ik straks op die verjaardag met lege handen of een winkel exemplaar... dan kan ik wel inpakken..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Rendew: Da's ook weer waar. Ik heb het hout voor Klusfoobje net uitgezaagd. Morgen alles vlakken,zagen en schaven en dan kunnen er snijplanken gemaakt worden!!!

Dit is echt een mooi verlengstuk van mijn hobby, niets is eigenlijk mooier dan hout schaven......Het gaat ruw de machine in...Je ziet grofweg de tekening...Je pakt het plankje uit de machine en dan zie je de tekening pas echt goed....Mooier wordt het toch niet ? Vooral dat che-chen wordt wel weer gaaf schaafwerk!! Gelukkig krijg ik morgen hulp van mijn goede vriend Tamar (www.tonnema.nl).
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@scheppie : Daar moeten we binnenkort toch echt eens samen over brainstormen.....:D

Tot die tijd blijf ik wel lekker aanrommelen. Even een broodje eten en dan gaan we hout schaven voor onze Klusfoob!!!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hey Rick 3,383 shirts... gaan we zeker doen maar morgen eerst even naar Londen voor de Heren Hockey Finale..... uuuuh ik bedoel even kijken van welk hout dat stadion gebouwd is...
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Heb nog wel een Leatherman liggen. Zeg je gewoon om je appeltje te schillen. Die zaaag die er in zit is echt top :)

Veel plezier in Engeland

Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.