Aldi Multitool 12 V Li-ion.

B

bronts

Guest
Hallo,

In de folder van Aldi staat een Multitool 12 V Li-ion in de aanbieding.
Nou is het meeste gereedschap van de Aldi niet top kwaliteit,
maar het is voor hobby werk.
Alleen nou was mijn vraag zouden die bladen van Bosch GOP Multi zaag er op passen?
Zo dat ik toch nog een keer een ander blad er op kan doen.
Zou iemand dat weten?
Als je op bv toolstation.nl kijkt lijken de verbindings gaten het zelfde,
maar ben er niet helemaal zeker van.

alvast bedankt,

erik

linkje van aldi folder:
(Staat op pagina 9)
http://www.aldi.nl/print/kw322012/

linkje van toolstation:
http://www.toolstation.nl/shop/Schuren+slijpen/Toebehoren+Bosch+GOP+Multi+Zaag/d130/sd2694
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Beste Eric,
Ja dat gaat passen heb zelf de voorganger met 2 lion accus en een 1 uurslader en een gegoten alu motorhuis toerental traploos instelbaar.
Alle hulpstukken van Bosch en ook Fein passen er op, heb er zelf een driehoek schuurzool van bosch opgezet ben bezig met de buiten boel (kozijnen en ramen) te schuren het is echt een moordmachine lange accu duur en goed schuur resultaat.
De machine is nu een jaar oud en functioneert prima gebruik hem in de meubelmakerij voor het doorzagen van spijkers in labodems met een multizaagblad van Bosch en het lijm vrijsteken van verlijm. Kortom het is zijn prijs zeker waard.

groet, Roeland
 
B

bronts

Guest
Bedankt voor je reactie.

Helaas zit hier zo als ik kan zien maar 1 accu bij, maar voor dat geld kan het ook niet anders..
Nog even een vraagje, de fein hulpstukken passen er op via een speciale adapter?

groet erik
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Nee hoor,
je kunt de hulpstukken direct op de machine aansluiten zelfde systeem als Bosch, Fein en zelfs Ferm een universeel systeem dus.
Ik heb zelf de Ferm op 220 vond de Fein en Bosch te duur en is ook een prettige machine met soft start ( en electronische motor regeling op motorbelasting)

groet, Roeland
 
B

bronts

Guest
Bedankt voor de info Roeland!

Ik weet genoeg, slotje?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De aansluiting op mijn fein is niet hetzelfde als op de bosch, ster ipv cirkel. ik denk niet dat je fein stukken kan gebruiken erop, er is wel een adapter om Bosch stukken op een fein te zetten.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Volgens mij hadden de oude modellen van Fein ook een ronde aansluiting. Vind het een onmisbaar stuk gereedschap, dat anders lastig op te lossen klussen erg makkelijk maakt.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ergo, Bosch en Ferm en Aldi multitool werken met 4 stalen pennetjes die presies in de uiteinde van de ster van de Fein stukken passen je kunt deze per 15 graden? dus draaien en inderdaad de Bosch hulpstukken passen alleen met een adapter op de nieuwe Fein modelen.
De Aldi multitool zal dus geen moeite hebben met de Fein hulpstukken.

Gr. Roeland
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
De hulpstukken die je bij de Kijkshop koopt (is dat Ferm?), passen op mijn fein. Al heb ik wel een oude, nog zonder de stervorm.

Ik heb een aantal zaagjes gekocht voor werkzaamheden waar ze nogal snel slijten, zoals hout doorzagen met steen erachter. Voor het normale werk gebruik ik Fein zaagjes, die zijn veel scherper.

Ik zou zo'n apparaat nooit met een accu kopen, want daar gebruik ik hem te weinig voor. Met een snoer is dan handiger. De Fein heeft een snoer van 4 of 5m, dus verlengsnoer is ook zelden nodig. Maar uiteraard moet iedereen die afweging zelf maken.

Een occilerende machine is wel een erg fijn en veelzijdig apparaat. Net als bij een bovenfrees; als je hem eenmaal hebt, ga je hem steeds meer gebruiken, en ontdek je steeds nieuwe toepassingen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb een oudere fein machine met ronde passing. De nieuwe toebehoren passen erop met een adapterring eenzijde hiervan heeft een ster waar het blad invalt de andere zijde een ruwe kant waardoor het blad niet zo snel los gaat. Het werkt maar ik moet bij het zagen met de fein regelmatig het blad opnieuw vastzetten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als de adapter los gaat, dan werkt ie toch niet? Voor de passing is een adapter niet nodig.

Bij mij gaat het blad ook wel eens los (zonder adapter). Ik draai hem dan gewoon wat strakker vast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.