veiligheid voor alles, de zaagtafel

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hahaha erg grappig maar toch ook wel een beetje waar. ik heb zelf de regel : moe? niet zagen!!
er zijn teveel ongelukken gebeurd van dergelijke machines om er makkelijk mee om te gaan.

rick
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Het laatste slechte nieuws wat ik deze week las op het Amerikaanse woodwork family forum, is dat iemand een boom om ging zagen met een kettingzaag, en zijn vrouw ging hem daarbij helpen.
Tijdens het zagen ging het fout, de anti kickback deed niet wat er van verwacht mocht worden, en door de terugslag van de kettingzaag sloeg deze tegen de nek van zijn vrouw waardoor deze om het leven kwam. In korte tijd is dit het derde serieuze ongeval met een kettingzaag, een persoon raakte per ongeluk zijn knie en is voor zijn leven lang gehandicapt.
Het tweede geval kort daarna zaagde iemand er mee in zijn arm, half zijn arm eraf.
Hetzelfde kan ik vertellen over het gebruik van cirkelzagen, heb daar te veel ongelukken mee zien gebeuren, sommige zo erg, dat ik absoluut nooit zoiets wil gebruiken voor mijn hobby.
Dan maar liever een erg goede handzaag en ellebogen stoom.
Ad
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Het filmpje is een stukje uit een hele melige speelfilm. Maar dat het in de praktijk wel eens gebeurd is zeker. Voor mij wel een rede om altijd goed op te letten met cirkelzagen en andere gevaarlijk gereedschap. En alleen werken, maar wel met iemand meer in huis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.