Zwaluwstaart verbinding maken met handgereedschap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hier zijn heel veel videos van te vinden op youtube, maar deze van John Bullar (schrijft regelmatig in F&C, boeken videos etc) is wel een hele simpele, vooral het afschrijven in het begin is briljant. Wat het filmpje niet laat zien is de jaren aan oefening die er ook bijhoren, maar het lijkt zo gemakkelijk.


En nog een keer op de wat traditioneler manier met meer uitleg.


jaap
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
David Barron

En de manier waarop David Barron ze maakt. Is ook weer over nagedacht, het gebruikte hulpstuk om de 2 delen uit te lijnen lijkt me handig, het messing hamertje brlijant :D. Kijk ook eens op zijn website naar zijn gereedschap, zelf gemaakte houten schaven en wij werkstukken. Ik vind ze prachtig en erg vriendelijk geprijsd!

jaap

[video]http://www.davidbarronfurniture.co.uk/david_barron_tools.htm[/video]
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Allemachtig, om moedeloos van te worden als je zelf wel eens hebt staan te worstelen met je zaagje en je beitels..... ik denk dat wat je niet ziet de jaren oefening en ervaring wel een beetje heel zwaar telt :)
Toch altijd weer een genot om te zien hoe het ook kan.... niks dure spullen, niks veel nodig, gewoon weten wat je doet en hoe het moet...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Frank Klausz versus Mike Siemens en Rob Cosman hele snelle zwaluwstaarten

Rob Cosman 3,5 minute dovetail


Frank Klausz versus Mike Siemens in een wedstrijdje zwaluwstaart verbindingen maken

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.