roltafel voor metabo TK1688

de Meubelman

Nieuw lid
2 jul 2012
6
0
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum dus misschien is dit onderwerp al eens voorbij geweest
Ik heb mezelf onlangs een Metabo TK 1688 tafelzaag aangeschaft en ben nu op zoek naar de bijbehorende roltafel inrichting.
het complete ding (bestaat uit veel losse onderdelen) heeft als art. nummer 631581, maar omdat de machine al een tijdje uit de running is is ie niet meer verkrijgbaar via metabo.

Ik heb het net afgezocht en kom tot de conclusie dat het niet eenvoudig is om hieraan te komen. Zo op het eerste gezicht lijken de roltafels voor de TK 1066 en TK 1256 hetzelfde dus dit zouden ook nog opties kunnen zijn.

Via http://www.powertoolspares.com kun je wel onderdelen voor de roltafel kopen, maar dan koop je een paar dozijn losse onderdelen met een totaalprijs die hoger ligt dan waarvoor ik de zaagtafel heb aangeschaft.

Kan iemand mij verder helpen? Heeft iemand toevallig nog zo'n ding liggen??

bvdank
 

de Meubelman

Nieuw lid
2 jul 2012
6
0
Je zou eens mailtje naar Kruis (zie http://www.kruis.nl/) kunnen sturen. Zij kunnen heel veel reserveonderdelen leveren, misschien ook complete roltafels.

Dank voor je reactie. Maar zelfde laken een pak, hele bundels met losse onderdeeltjes. En bij kruis kom ik niet verder dan louter machine onderdelen. Extra accessoires als roltafels kan ik daar niet vinden.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Klopt, je vindt het niet op de website, maar daarom had ik het over een mailtje (niet geschoten is altijd mis). In mijn ervaring heeft men daar ook genoeg kennis om te kunnen vertellen of de roltafel van een 1066 of 1256 op een 1688 te gebruiken is.
 
Laatst bewerkt:

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Je kunt eens contact opnemen met deze verkoper. Die had laatst een paar Elektra Beckum's staan, nu zijn ze weer weg, maar mogelijk kan hij er wel aan komen of je inseinen als hij wat heeft:
http://verkopers.marktplaats.nl/106675
(Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit ook als EB verkocht is, maar dat weet ik niet zeker..)
 
Laatst bewerkt:

biksen

Nieuw lid
11 aug 2012
1
0
Hallo Meubelman
Ik denk dat ik misschien wat heb liggen. Moet nog wel kijken of het de juiste type nummer is.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Hoi meubelman, heb hier zelf een 1685 staan, wacht nog op e.e.a. om zaag werkend te krijgen.
Wat zijn jou ervaringen met deze zaag?
Ik doel dan met name op het zaagbeeld, nauwkeurigheid van de parallel geleider, en vermogen.
Welke zaagbladen gebruik je?
Jou 1688 is geloof ik uitgevoerd met een krachtstroom aansluiting?

Aangaande de roltafel een tip:

Kijk eens op www.ebay.de , daar staan vaak mooie combinaties van jou tafel aangeboden, als ik alles had geweten was ik ook voor die route gegaan...lol
Meestal wordt het als set aangeboden, je kunt dan natuurlijk je eigen zaagtafel verkopen, of houden ivm spare parts :)
Nu staan er twee sets aangeboden , vlak over de grens.
Als je er prijs op steld zoek ik ze even voor je op.

Grt: Wupsie
 

de Meubelman

Nieuw lid
2 jul 2012
6
0
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Ik was er even een paar maandjes tussenuit.. De zoektocht heeft vooralsnog niets opgeleverd, behalve een net misgelopen deal op marktplaats - voor slechts 100 euri, aargh.
Ebay vind ik toch duur en idd vooral voor combi's.. Ik ga mogelijk een elektra beckum tafel proberen, zijnde het tweelingbroertje van Metabo. Tenzij..
@ Biksen: had je toevallig nog wat liggen?

@ wupsie, neen de 1688 die ik heb is gewoon 220. Nauwkeurigheid is prima, vermogen is OK voor een 220 machine. Wel vind ik de hoogte van het zaagblad nogal laag. Wil je een knap balkje doorjassen dan moet ie in 2 keer. En bij het instellen van de hoek van het zaagblad moet je ff de haak ernaast houden voor de securiteit. Maarja, het blijft een veredelde hobbyzaag.
 

salo

Nieuw lid
31 jul 2012
12
0
66
breda
beste meubelman,

ik heb nog zo'n roltafel staan.
heb n pb naar jou gestuurd.

met vriendelijke groet,

robert salomons ut breda.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.