bussen en schroeven....

harm

Actieve deelnemer
5 mei 2009
25
0
Nou, na mijn voorstel-rondje mijn eerste vraag maar direct stellen:
Ik ben bezig met een tuinstoel, meeste vergelijkbaar met de bearchairs. Nu moet ik op een punt de rugleuning, armleuning en de stelpoten aan elkaar verbinden, maar dit stuk moet kunnen scharnieren. Nu wil ik dit doen door in rugleuning een holle schroef te draaien. Volgens mij heten dat rampamoeren. Dan moeten er in de andere twee stukken eigenlijk holle bussen komen, zodat het hout niet slijt. Kan iemand mij vertellen hoe deze bussen heten? Ik weet ook niet of je deze bussen het hout in slaat of dat deze ook bestaan met met een schroefdraad aan de buitenkant.
Tevens vraag ik me af tot welke diepte rampamoeren gaan, degene die ik heb kunnen vinden zijn max 4 cm diep, ik zoek meer iets van 8 cm.

Misschien een onduidelijk verhaal, maar omdat ik geen plaatjes heb, hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen...

Harm
 

harm

Actieve deelnemer
5 mei 2009
25
0
Flensmoeren zijn het niet. Het moeten echt holle busjes zijn, dus vanaf twee kanten. Wel een handige catalogus van Rigo, bedankt voor de tip!
 

engineer

Actieve deelnemer
4 sep 2008
41
0
Rampamoeren zijn er zeker niet in die lengte... misschien dat je uit de doeken wilt doen hoe jou constructie eruit ziet, dan is het voor ons allemaal wat inzichtelijker. Misschien is er dan ook iets ander mogelijk op basis van bestaand meubelbeslag....
 

WR1944

Oud hout
Wat dacht je van pijpmateriaal van de juiste diameters, op lengte gezaagd. Dat in combinatie met onderlegringen. Hiermee kan je alle kanten uit. Er zijn verschillende materialen mogelijk zoals roestvast staal, messing of staal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.