Schaafmessen voor de vlak en vandiktebank

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Beste,

Ik ben op zoek naar HM schaafmessen voor onze vlak en vandiktebank. Alleen heb ik ze tot op heden nog niet kunnen vinden. Het gaat om normale schaafmessen van 260mm lang, 20mm hoog, dikte maakt niet zoveel uit aangezien dit variabel is.

Wie weet waar deze te vinden zijn? Ik heb ze wel gevonden van 30mm hoog, maar deze passen helaas niet.

Alvast bedankt,

Berrie
 

tuoh

Oud hout
Als de dikte niet veel uitmaakt ga dan eens bij de plaatselijke schrijnwerker langs, meestal heeft die wel versleten messen liggen. Even inkorten en je kan aan de slag.
Van zodra de schaafmessen te klein worden voor een grote machine( +-15mm hoogte) worden ze interessant voor de DHZ machines. Als er maximum 20mm in de machine past dan kan je met 15mm ook nog een hele poos aan de slag.

Mvg,

André
 

grijzeblubber.be

Actieve deelnemer
26 jul 2010
102
0
ik heb recent nog HSS messen van deze maat gekocht bij Leza in brugge (belgie). Deze maat is dus nog te vinden ;)
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
www.scheppach.nl van de spek machines in

Van der Spek machines BV
L.J. Costerstraat 3
3261 LH Oud-Beijerland.
Telefoon: 0186-641000
Fax: 0186-641009

zeg maar dat jesse hoogeveen je gestuurt heeft en even vragen naar theo.
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
@ Tuoh: Dat is op zich een goed idee, ik zal hier in de buurt eens vragen of ze nog messen hebben liggen. Moet ik natuurlijk wel weer net geluk hebben...

@ Grijzeblubber.be: Jup, HSS messen in deze maat is geen enkel probleem. Maar deze slijten gewoon te snel...

@Jesse: Thanx, zal ze eens bellen! Ben benieuwd:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.