Schroeven voor zaaghandvat

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Beste forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de schroeven waarmee een houten handvat wordt bevestigd op een zaag.

Iemand enig idee waar je ze in Nederland kunt kopen?

Paul
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
De Praxis heeft vergelijkbare schroeven, met een vlak oppervlak, niet bol. Maar mijns inziens zeer acceptabel als zaagschroef. Ik weet alleen niet meer hoe ze ze noemen. Ze zijn ook te lang, maar de verbindende delen kun je gemakkelijk afzagen. Dat zie je toch niet meer later. Verbindingsschroef heten ze trouwen. Volgens mij € 3,5 per twee.

Liggen bij de ijzerwaren, even zoeken, niet iedere Praxis schijnt ze te hebben.
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo Paul,

Ik heb er ook lang naar lopen zoeken, maar kon ze nergens vinden. Of je moet ze per 100 stuks bestellen bij groothandels. En uit het buitenland halen wordt in verhouding erg duur door de verzendkosten. Dus ik was ook blij ze gewoon bij de Praxis te vinden!
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Paul hoeveel moet je van deze schroeven hebben?
Ik heb er nog een aantal in volledig messing, zelfde als op de Engelse website.
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Bij de Praxis in Hoorn heb ik ze niet kunnen vinden. Wel iets wat er op lijkt maar de kwaliteit valt me niet mee. Heb inmiddels via Ebay wat op de kop getikt, geen messing helaas Zweihaak. Als je er een paar kunt missen, ik hou me aanbevolen.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ha Paul,

Hier zijn ook nog een soort van schroeven te vinden, ze lijken me minder geschikt voor zaaghandvatten, maar misschien heb je er iets aan.

http://http://www.smederijatelieralkmaar.nl/shop/44/Heftschroeven%20-en%20klinken%20mozaiekpins.html

Volgens mij is een klink toch wat anders dan een handvatschroef.

De andere schroeven hebben een veel te hoge bus en te smalle kraag voor een schroef voor een zaaghandvat.

Hoeveel van deze schroeven moet je hebben?

screws.jpg
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Paul,
ik heb Zweihaak zojuist een PM gestuurd, maar als de voorraad beperkt is heb jij uiteraard voorrang.
Groet, Kor
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Misschien is dit mosterd na de maaltijd of met het zout komen als het ei al op is , wist dat ik ze ergens gezien had onze Dieter heeft ze ook .


Befestigungsschrauben für Sägengriffe
sehr nützlich bei Reparaturen von alten Handsägen oder wenn Sie sich mal selber an der Herstellung einer Säge versuchen möchten. Maßangaben ohne Gewähr!
max. Griffdicke: 25,4 mm (1 in.)
min. Griffdicke: 22 mm (7/8 in.)
Kopfdurchmesser: 12,7 mm (1/2 in.)
Bohrung geriffelte Seite: 6,3 mm (1/4 in.)
Bohrung glatte Seite: ca. 8 mm (5/16 in.)
Bestell-Nr. 303024 In den Warenkorb
Preis pro Stück ✱€ 2,30
f303024.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.