Afdak in hoek

jjnh

Actieve deelnemer
12 mrt 2012
27
1
Heerlen (L)
Hallo,

Vanuit onze keuken moeten we via buiten naar de garage waar we nu een was/achterkeuken hebben gerealiseerd. Bij slecht weer is dat natuurlijk niet optimaal. Daarom zou ik graag een afdak willen maken.

Muren staan haaks op elkaar in een binnenhoek. De muur van de garage is 2 meter lang en de muur van de keuken is 3 meter lang.
Heeft iemand een plan/tekening voor een driehoekig of vierkant afdak met ongelijke zijden zonder stutpaal op de tegenoverliggende hoek (zwevend dus).

Alvast bedankt!!

Groeten,
John
 

jjnh

Actieve deelnemer
12 mrt 2012
27
1
Heerlen (L)
Bedankt Bijtel.

Dit is alvast een begin.

Die schuine balk met een uitstekende ligger erop had ik al een keertje overwogen. Maar ik vraag me af hoe dik de balken dan moeten zijn om het gewicht te kunnen dragen?

Als iemand nog meer ideeen heeft dan hoor ik het graag.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Vanuit mijn zetel gezien, zou ik een reeks 4 vormige stutten gebruiken, het verticaal gedeelte van de 4 is dan een balk tegen de lange muur. Daarnaast de 4vorm verbinden op 1 meter (halfweg) van de lange muur met een dwarse hoge en lage gording. En een reeks opgaande diagonalen tussen de twee gordingen, dus een diagonaal van de zijmuur opgaand van de lage gording naar de hoge. Daarnaast moet het niet alleen zweven, het moet ook niet wegvliegen.
 

jjnh

Actieve deelnemer
12 mrt 2012
27
1
Heerlen (L)
Hallo Damien,

Helaas moet ik bekennen dat ik de vak-lingo niet helemaal meester ben dus ik zal even nodig hebben om er een plaatje bij te bedenken.
Één vraag: Leg je de 4 horizontaal of zet je deze vertikaal tegen de muur?

Volgende week heb ik vakantie. Ik zal proberen er dan een sketchup tekening van te maken.

Iig iedereen alvast bedankt voor het meedenken!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.