marktplein ook in gebruik

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Na een hele installatie worsteling en een update van de software is het marktplein gedeelte ook actief. Ik weet niet of alles goed staat ingesteld, dus voor de liefhebber, zet er maar wat op, de onzin verwijder ik morgen wel. Ik heb me tureluurs gezocht hoe ik een advertentie moest plaatsen, meer het is de uploads ad in de menu balk.
Graag opmerkingen en adviezen over indeling extra rubrieken etc.:confused:

jaap
 

Debbie

Nieuw lid
18 jun 2012
9
0
Den Haag
Misschien is het een idee om de volgende onderverdeling te maken?
- Materialen (hier dus alles wat verbruikt wordt, dus hout, olie, etc).
- Gereedschap (met misschien nog een submenu als handgereedschap, elektrisch handgereerschap, en machines)
- Diensten (aangeboden en gevraagde cursussen en workshops)
- Evenementenagenda (beurzen, bijeenkomsten, etc)
- Bibliotheek (boeken, magazines, websites, werktekeningen, projectbeschrijvingen)
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
21
Gouderak
Jaap, ik vindt dit niet echt een verbetering...

Vroeger hadden we een 1 marktplaats, en daar stonden per dag 2-3 nieuwe advertenties in over van alles en nog wat. Nu hebben we 30 categorieen waar misschien af en toe in een van de categorieen wat staat ... ik ga me helemaal lek klikken zo. Ik zou de onderverdeling veel simpeler maken; hout, gereedschap, diensten. Geen subcategorieen, dit wordt veel te complex zo.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@Debbie, dat is heldere informatie, ik ga nog even kritisch naar de (voorlopige) indeling kijken; dank je!

@Don_Paul, ik snap je helemaal, ik heb me een beetje laten gaan. Ik denk dat je gelijk hebt en zal de subcategorieen even weghalen, dat is, nu het er 1 x staat, niet zo veel werk. De achterliggende gedachte is wel, dat ik hoop wat meer adverteerders met leuke spullen naar ons forum te trekken, zodat ook het marktplein wat meer informatie en leesvoer biedt. Ik zal het komende uur de subcategorieen weghalen en nog 1 categorie toevoegen, die van boeken, dvd's etc. Het is misschien een beetje veel, maar ik heb goede hoop!

@Jan onze berichten kruisen elkaar. Ik ga er ook vanuit dat als de rubrieken wat gevuld raken dat het net zo leest als het forum! Maar blijf kritisch, wordt zeer gewaardeerd.

edit: aangepast, ziet er een stuk strakker uit. Vind het lettertype in de balken wel te klein, maar dat is niet 1, 2, 3 te veranderen.

jaap
 
Laatst bewerkt:

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Hoi,

Ik weet niet of dit aan de SW ligt, maar het volgende:
Gisteren heb ik een item geplaatst op het marktplein. (Vlakbank te koop)
Als ik nu ga kijken op het marktplein, dan kom ik op de eerste pagine met: te koop hout, te koop handgereedschap, te koop etc etc. Als ik nu klik op "te koop electrisch gereeedschap" zie ik daarna wel een paar items staan, maar de meeste zijn leeg als ik daarop klik.
Als ik op een andere manier naar mijn item wil gaan, door bv ""vlakbank" in het zoekvenster te typen, dan zie ik vervolgens mijn artikel wel staan ""vlakbank te koop" maar als ik erop klik, kom ik weer op de 1ste pagina van het marktplein.

Rara. Wat doe ik fout, of wat heb ik fout gedaan met het plaatsen van dit item?
Groet
Akwadraat
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
waar zijn alle items gebleven die te koop stonden? heb op wat dingen gereageerd maar kan er niets van terug vinden...
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Als ik het antwoord van Jesse lees, ben ik dus niet de enige die problemen heeft met het lezen van de items op marktplein.
Gr
Akwadraat
 

Debbie

Nieuw lid
18 jun 2012
9
0
Den Haag
Ik denk in de categorie van hetgeen je zoekt, dus als je gereedschap zoekt dan bij gereedschap (ongeacht dat er "te koop" bij staat) - dat zou ik het meest logisch vinden.
Definitieve antwoord moet Jaap geven natuurlijk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@akwadraat en Jesse, het oude marktplein was gewoon een forumrubriek. Het nieuwe marktplein is een echt advertentie programma, helemaal geintegreerd in het forum. De toegangsrechten en de vormgeving worden door de forumsoftware bepaald. Het heeft veel van de functionaliteit van b.v. Marktplaats, opties die ik nog niet allemaal aangezet heb. We kunnen er zelfs veilingen mee houden.
Ik ontdekte in de nieuwe forumsoftware dat je een forumrubriek ook een url mee kunt geven. Dat heb ik bij het oude marktplein gedaan, maar weer niet nagedacht, dat het daarmee geheel verborgen bleef, excuses, en weer ongedaan gemaakt. Het is nog wel te lezen maar niets meer aan toe te voegen.
Bij deze het vriendeiljke verzoek om degene die wat te koop had op het oude marktplein, dit nog een keer in te voeren in het nieuwe. Het loopt nog niet zo hard met de advertenties....:( .

@Debbie, het is niet mijn bedoeling dat ik het laatste woord heb, ik sluit me graag aan bij de meerderheid, als dat geen schade doet aan de minderheid. Ik denk dat ik dat te koop er maar weer voor weg haal :) Een beetje groter lettertype zou niet misstaan.

jaap
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ik kan niks plaatsen op het marktplein klopt dat? Als ik het formulier invul en submit krijg ik een foutmelding, en ik kan nagenoeg geen omschrijving invullen, is dat de bedoeling?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ons nieuwe marktplein is een beetje haastig in gebruik genomen, dus daar moeten we de komende tijd wat aan schaven. Als je boven in de menubalk op marktplein klikt, kom je in de nieuwe marktplein software terecht. Dat is software die gebruik maakt van allerlei functies van de forumsoftware, zoals de looks en de autorisatie, maar ook een deel zelf doet, zoals een eigen database, omgaan met afbeeldingen etc.
Nadat je op marktplein hebt geklikt zie je in de menubalk er onder, de meest rechtse optie, upload adds staan. Als je daar op klikt krijg je de keuze in welke rubriek je advertentie moet komen en daarna kom je in het grote invulformulier waar je omschrijving, afbeeldingen etc kwijt kunt. Knutsel maar, als het misgaat ,gewoon verwijderen, of mij een berichtje doen, dan doe ik het. Het is voor mijn bijna net zo nieuw, maar het lijkt me nog steeds een prachtige aanvulling voor het forum, zeker als we ook wat "professionele" aanbieders kunnen verlokken tot adverteren. Rick heb ik zijn eigen winkeltje gegeven, maar dat kan ook voor elk ander forumlid die iets soortgelijks wil. Een Sander of Baptist een handelaar in tweedehands spullen, allemaal dezelfde kansen. Voor mij geld maar 1 motto, geen content, geen website. De tweede regel is, de content moet wel toegesneden zijn op de interesse van de forumbezoeker en het doel van het forum, maar mag best een beetje ruim worden gezien. Zolang iedereen er zich comfortabel bij voelt is het ok!

jaap
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik vind het absoluut geen verbetering.
Mijn vraag is ook hoe kan ik iets kan plaatsen op het marktplein?
En werkt het oude marktplain nog?
Wil in me inloggen ...kan niet....
Graag een iets duidelijker uitleg.


Groet Bep
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@Bep, ik ben er ook nog niet uit of het nieuwe marktplein een echte verbetering is, maar het was wel als zodanig bedoeld. Als je op het forum ingelogd bent, hoef je niet meer in te loggen voor het marktplein. Om een advertentie te plaatsen, zie je in de zwarte menubalk onder het hoofdmenu, helemaal rechts "upload adds" staan. Als je daar op klikt kun je daarna de categorie kiezen waarin de advertentie moet komen. Na het kiezen van de juiste categorie, kom je in een groot invulscherm voor alle bijzonderheden betreffende je advertentie. Ik hoop dat het zo lukt om een advertentie te plaatsen.

jaap
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Jaap, dat is gelukt.....
Maar als ik fotos wil toevoegen kunnen ze niet worden geupload.
Ook als ik de resolutie veranderd heb....

Bep
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.