PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe forum software in gebruik genomen

baas oud
07-06-12, 17:18
Het werkt! Nog niet alles, de voorpagina etc komt de komende tijd wel evenals het vernieuwde marktplein.
Iedereen krijgt nog een mail met het nieuwe wachtwoord, maar als je op wachtwoord vergeten klikt kun je het zelf online ook doen!

Veel plezier op het forum

uw beheerder

jaap
07-06-12, 18:10
Bij de conversie worden de wachtwoorden niet overgezet, de gebruikersnamen echter wel. Er is voor elke forummer een nieuw wachtwoord aangemaakt. Dat kun je opvragen door je forumnaam en oude wachtwoord in de typen. De software komt dan wel met een melding dat het niet klopt en in dat bericht kun je klikken op password vergeten. De tool die iedereen het nieuwe wachtwoord moet mailen, hapert.

jaap

peterderooij
07-06-12, 19:00
Het is nog even wennen, maar het ziet er goed uit Jaap!

ArtHarg
07-06-12, 22:40
Wat zijn twee dagen zonder forum lang :-) Dat moet een flinke klus geweest zijn Jaap, goed gedaan en bedankt!

Arthur

haasjetik
08-06-12, 08:04
Inderdaad even wennen, maar zeker een verbetering. Bij mij verdwenen de nieuwe wachtwoorden in de trashcan, pas toen ik daar ging kijken kwam het weer goed.

Stephan

Seek
08-06-12, 11:16
Dat is zeker een zware bevalling geweest!

en ik zie dat het handgereedschap nu boven het electrische gereedschap staat. Kijk, zo mag ik het graag zien :)

burley
08-06-12, 13:43
Ziet er goed uit jaap

armadaman
08-06-12, 14:55
Ik had een beetje moeite met de wachtwoord handel maar nu ik binnen ben ben ik echt weer thuis.:D
Weer bedankt voor je tijd en moeite JAAP, ik ben onder de indruk.

HG Hugo

WR1944
08-06-12, 15:42
Ook in de USA is de nieuwe outlook te bewonderen. Het ziet er iets moderner uit maar gevoelsmatig komt het in het geheel wat harder en contrastrijker op het scherm. Daardoor valt alles in het oranje iets minder op. Als je met je ogen over de pagina scant moet je je oog op elk plekje laten accomoderen en als het contrast teveel verschilt duurt het even voordat je de informatie tot je kan nemen. Ik spreek over fracties van seconden maar je ogen moeten die stap wel maken. Bij een gelijkmatiger opmaak is dat scannen wat makkelijker.
Maar verder alle lof voor je inspanning. Ik voelde me behoorlijk gedesorienteerd om het al die tijd zonder het vertrouwde forum te moeten stellen. Door het volgen van de diverse onderwerpen voel je toch een zekere affiniteit met de vaste kern. Hout verbindt.

P.S. Ik heb de skin aangepast aan een iets minder contrasterende lay-out. Het is de oude kleurencombinatie die ik toch wel prettig vond.

tuoh
08-06-12, 20:22
Yes, het forum is er visueel op vooruit gegaan, bedankt Jaap.

Heb wel één probleem, kan namelijk geen atavar plaatsen! Ik krijg altijd de melding ongeldig bestand. Weet er iemand het juiste antwoord?

gandel69
08-06-12, 20:50
Zoals bij alles is het even wennen aan de nieuwe look, maar het wijst zich vanzelf. Vooral na inloggen zijn de instellingen en opties overzichtelijk te vinden.
Dank je wel voor de upgrade Jaap.

Bobbie
08-06-12, 21:29
Knap werk, we gaan de site bewonder waar alles staat en hoe de werking is.
Er zal natuurlijk het een en ander nog wat bij geschaafd moeten worden, dus zal geduld wel op z'n plaats wezen, toch.
Bedankt voor het vele werk. :)

Scheppie
09-06-12, 09:52
Wat een werk zal het weer geweest zijn Jaap, maar ziet er prima uit. En wat lang is 2 dagen zonder forum zeg, bijna blinde paniek omdat ik niet af en toe ff mijn vaste internet loopje kan maken....

mootje
09-06-12, 10:13
ehm weet niet of het hier goed staat; heb nog een opmerking, als ik een bericht gelezen heb, dan blijt ie aangeven dat ie ongelezen is( in het topic) en moet ik ; 'alle forums markeren als gelezen' extra aanklikken voor dat 't weg is. werkt on handig,

is dit alleen bij mij? en heb ik iets verkeerd ingesteld?

ook wisseld het engels en hetr nedeerlands( bovenaan) zou graag alles in nederlands zien, misschien ook een instelling?

hoor 't graag

enne bedankt voor al het werk jaap, wel wennen hoor.....

chrisvanaar
09-06-12, 10:50
Bijna helemaal goed, ik kan geen .jpg's toevoegen, krijg foutmelding, terwijl deze in vorige versie wel goed waren. Weet iemand hier iets op?

jaap
09-06-12, 11:01
Hallo beste forummers,

Even een update. Voor mij is het ook even wennen:). Ben het met wr1944 eens dat het het nog een beetje schril overkomt en ik ga me nog even verdiepen in de aangekaarte probleempjes zoals avatar en afbeeldingen uploaden en de paar engelstalige menuutjes. In de testversie werkte dat allemaal prima en zo 123 zag ik aan de instellingen niet iets waarom het niet goed zou moeten gaan.
De conversie van de database en alle attachments heb ik na 2 keer proberen uitbesteed. Ik vond in de US een bedrijfje die dat verzorgd voor 95 dollar en dat was het me wel waard. Helaas hikte hun bijgeleverde tool om een mass email te sturen waarin jullie nieuwe wachtwoord stond. Vandaar gister later de mail met de alternatieve methode. 128 mails kreeg ik onbezorgbaar retour, waaronder die van mijn jaap account??? Gisteravond en vanmorgen zo'n 80 emails met vragen over niet in kunnen loggen, maar iedereen heeft inmiddels bericht gehad.
We hebben er een forum bij, voor houtsnijders. Daar zijn een paar keer vragen over geweest en ik hoop dat het een beetje aanslaat.

Nu het marktplein nog installeren, zodat we een echt advertentie deel hebben voor vraag en aanbod en de voorpagina (moet nog een betere naam hebben) inrichten. De info hoe het forum werkt vind ik ook nog vrij beperkt, ik zal eens zoeken naar een wat uitgebreider verhaal voor de serieuze lezer.
De pagina's met houtbewerkers en leveranciers komen ook zeker weer terug, maar dan wat uitgebreider. Ik had het allemaal al in Wordpress in elkaar geknutseld maar vond vbulletin, vanwege de mooiere forumsoftware en het meer integreren van de forumberichten, de voorpagina en de blogs. Misschien dat we de blogs wel gaan gebruiken als portfolio pagina voor de houtbewerkers die dat graag willen.
En dan nog de prachtige verzamel postings over de schaven en zagen. Ik zie het wiki project nog niet van de grond komen en om het zo toegankelijk mogelijk te houden denk ik er over om ze in een aparte forum rubriek te stoppen; suggesties van harte welkom.

veel plezier op het forum,

jaap

poolvos
09-06-12, 12:06
Bijna helemaal goed, ik kan geen .jpg's toevoegen, krijg foutmelding, terwijl deze in vorige versie wel goed waren. Weet iemand hier iets op?
Ik dus ook niet lukt voor geen meter.

SamPonette
09-06-12, 12:21
Ik mis wel een beetje de optie om je ongelezen berichten in een lijstje te hebben. Vond ik wel enorm handig :)

ArtHarg
09-06-12, 12:50
Ben ik helemaal met je eens Sam! Ik heb bij het zoeken nog niet kunnen vinden hoe ik dat moet opgeven.

jaap
10-06-12, 07:37
Het blijft nog even zoeken, maar bij mij werkt het volgende:

selecteer uit de icoontjes boven in de berichten editor het insect image icoon. Klik en selecteer "from computer". In de rechteronderhoek klik ik op basic uploader en daarna kies afbeelding. Klik daarna op uploaden (direct onder kies afbeelding) en het gaat gebeuren.

jaap

Zweihaak
10-06-12, 16:21
Breedbeeld, fantastisch.
Lijkt een heel stuk moderner.
Mooi wark.

Dulcimer
11-06-12, 02:24
Ik zie de voordelen van de nieuwe look maar moet er nog stevig aan wennen. Overigens ben ik alle ingekomen en uitgegane PB's kwijt, is dat ook bij andere forumleden zo?
Groet,
Frans

ArtHarg
11-06-12, 10:58
Ik moet zeggen dat de mobiele weergave op mijn iPad erg lekker leest. En ik zie dat ik op mijn MacBook nu ook de optie heb om 'nieuwe berichten' te bekijken. Volgens mij is er vooruitgang :)

RSI
11-06-12, 11:48
Ziet er erg mooi uit.
Een geslaagde update, proficiat !

peterderooij
11-06-12, 12:29
Ik zie de voordelen van de nieuwe look maar moet er nog stevig aan wennen. Overigens ben ik alle ingekomen en uitgegane PB's kwijt, is dat ook bij andere forumleden zo?
Groet,
Frans

Yep, ook bij mij zijn alle PB's weg, evenals favorieten e.d.

schrijnwerker
11-06-12, 18:01
ehm weet niet of het hier goed staat; heb nog een opmerking, als ik een bericht gelezen heb, dan blijt ie aangeven dat ie ongelezen is( in het topic) en moet ik ; 'alle forums markeren als gelezen' extra aanklikken voor dat 't weg is. werkt on handig,

is dit alleen bij mij? en heb ik iets verkeerd ingesteld?

Bij mij blijven de topics ook ongelezen.
De knop "back to top" gaat bij naar "Home".
En ik mis onderaan een topic de knop "terug" deze vind ik wel erg handig.

En Jaap bedankt voor het vele werk.

baas
11-06-12, 18:37
De berichten worden inderdaad niet geconverteerd, maar het oude forum is nog gewoon te lezen, op http://oud.woodworking.nl (http://oud.woodworking.nl). Er zijn altijd enkele zure appels bij het overgaan naar nieuwe software. Het oude vertrouwde is weg en in dit geval een paar zaken in de conversie. Maar ik moest een keuze maken en daarbij heb ik vooral naar de wat langere termijn gekeken. De vorige software had, ondanks dat we na het verhuizen naar een nieuwe server het hele pakket geupdated hadden, nog steeds te veel kleine dingen die op onverklaarbare wijze niet werkten. Ik heb met het oog op de komende vakanties, mijn kinderen hebben hier al vakantie!, ook niet gewacht tot ik alles uitgezocht had, dat komt de komende tijd wel. Ik ben wel een aanhanger van de theorie van de voortschrijdende kennis :D. Heb nog een beetje geduld met mij....

jaap

mootje
11-06-12, 21:43
komt vast goed, heb er vertrouwen in. enne fijn dat het oude topic er nog is, ivm de pb's.

WR1944
11-06-12, 23:28
Nu het mogelijk is foto's te plaatsen komt natuurlijk de volgende opmerking: hoe maak ik de foto's wat groter dan die postzegels. Het lijkt me prettiger om een nagenoeg beeldvullende foto te kunnen plaatsen zodat flink wat details zichtbaar zijn. Het zou mooi zijn als de software de foto's automatisch op beeldvullend formaat zou kunnen zetten.
Ik hoop dat je me niet ondankbaar vind. Ik waardeer het vele werk van je en na m'n e-mails is dit forum de eerste aanlegplaats als ik 's ochtends de computer start. En meestal de laatste die ik nog even bekijk als ik de computer uitzet. Door de 6 uur tijdsverschil liggen de meeste houtbewerkers dan op een oor maar ik zie soms wel eens een vroege vogel z'n eerste berichtje plaatsen. Daar heb ik als avondmens extra waardering voor. :o

mans
12-06-12, 01:58
ik zie op 100% slecht , en op 150% blijf ik heen en weer scrollen , voor mij dus absoluut geen verbetering .

baas
12-06-12, 04:22
en van een groter plaatje

165
167

baas
12-06-12, 04:36
Nu het mogelijk is foto's te plaatsen komt natuurlijk de volgende opmerking: hoe maak ik de foto's wat groter dan die postzegels. Het lijkt me prettiger om een nagenoeg beeldvullende foto te kunnen plaatsen zodat flink wat details zichtbaar zijn. Het zou mooi zijn als de software de foto's automatisch op beeldvullend formaat zou kunnen zetten.
Ik hoop dat je me niet ondankbaar vind. Ik waardeer het vele werk van je en na m'n e-mails is dit forum de eerste aanlegplaats als ik 's ochtends de computer start. En meestal de laatste die ik nog even bekijk als ik de computer uitzet. Door de 6 uur tijdsverschil liggen de meeste houtbewerkers dan op een oor maar ik zie soms wel eens een vroege vogel z'n eerste berichtje plaatsen. Daar heb ik als avondmens extra waardering voor. :o

Hallo wr1944, de software resized automatisch de uploads. Heb de instellingen wat aangepast zodat de afbeeldingen nu wat groter op het scherm staan. Ik vind je zeker niet ondankbaar;) blijf maar pushen dan komt het wel goed, binnen het kader van de mogelijkheden van de software natuurlijk.

Nog even wat verwarring wegnemen, ik heb nu 3 forumnamen, jaap, baas, en boss. Ik kon niet bij het installeren mijn oude forumnaam gebruiken, met als risico dat die zou worden overschreven bij de conversie in ik wat hulpeloos naar het scherm zou zitten kijken en niet meer in kunnen loggen.

jaap

WR1944
12-06-12, 15:26
Ik ben wel een aanhanger van de theorie van de voortschrijdende kennis :D. Heb nog een beetje geduld met mij....

jaap

Ik ken wel de theorie van de remmende voorsprong maar de theorie van de voortschrijdende kennis is nieuw voor mij. Is dat een ander uitleg voor het opdoen van ervaring en daarmee jezelf verbeteren.

En denk maar niet dat je je met drie schuilnamen aan onze aandacht kan onttrekken. ;)

Bijtel
12-06-12, 16:24
De berichten worden inderdaad niet geconverteerd, maar het oude forum is nog gewoon te lezen, op http://oud.woodworking.nl (http://oud.woodworking.nl).

Links naar andere topics werken dus ook niet meer? Kwam er één op klusidee tegen. www veranderen in oud fixt de link weer, maar erg handig is dit niet.

Kan dit niet automatisch? Dus als je deze (http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=1&t=4434)opvraagt, ie automatisch doorstuurd naar oud (http://oud.woodworking.nl/viewtopic.php?f=1&t=4434)?

Debbie
20-06-12, 14:08
Een paar dagen terug heb ik dit forum pas ontdekt en wist niet dat de nieuwe software zo nieuw was. Ik weet wel nog dat ik dacht: Ha fijn wat een uitgebreid forum! Ik heb redelijk wat ervaringen met forums, en ik zie vaak nog forums met veel beperkte opties (omdat dat makkelijker zou zijn voor beginnende forumgebruikers, helaas vaak ook frustrerend voor ervaren gebruikers).
Ik heb nog lang niet alles ontdekt, maar het ziet er allemaal zeker goed uit, en dan bedoel ik niet alleen het de looks maar ook de functionaliteiten.

mans
20-06-12, 23:01
kunnen de letters een stuk groter want ik scroll me een ongeluk , als ik de pagina zelf vergroot .
zo is de lol er voor mij wel af .

ps: ik draag al een bril dus ik hoef niet meer naar pearl :)

edit : is ondertussen opgelost IE 9 geinstalleerd die past de pagina grote netjes aan .

Zweihaak
03-07-12, 10:22
Wow Jaap mijn complimenten voor de nieuwe opzet, ik vind het zo erg mooi.