Tool Chest

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Hya,

Ben al een tijdje bezig met een gereedschapskist van europees eiken. Gisteren ben ik flink opgeschoten, dus de eerste foto's kunnen online :D Het "interieur" van de kist moet nog gemaakt worden, dus die updates komen nog.

Inwendige maten van de kist zijn 80x40x50 (LxBxH)

De kist staat nu in twee lagen Danish Oil, komt nog een derde laag over. Ook staat de kist op zwenkwielen zodat hij makkelijk te verplaatsen is.

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ziet er goed uit hoor mooi model
je hebt zo te zien ook mooi gereedschap om de kist mee te vullen .
gr leroy
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Hee, bekend model: anarchistische gereedschapskist? :) Hij wordt mooi, ziet er ook goed uit in eiken.

Ik heb er ook zo eentje in de planning staan. Ik ga 'm maken van gewaterd grenen. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag bij Jaap van Leersum (Inlands Hout) het hout ervoor meegenomen. Hij wordt wel een maatje groter dan deze (inwendig 100x60x60) omdat ik nogal wat lange schaven en zagen kwijt moet.

Arthur
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
@ Leroy: Thanx!

@ ArtHarg: Jup! Een kleine versie van de anarchists tool chest inderdaad :D Ik wens je veel succes met het zwaluwstaarten van de kist...wat een werk :cry: Gelukkig maakt het resultaat een hoop goed :mrgreen:
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Zo die is mooi!

Het is dat ik geen goede plek heb voor een kist, het lijkt me anders best een handige plek voor je gereedschap. Tijdens de verbouwing van mijn keuken heb ik een oude timmermanskist gebruikt en dat was echt ideaal.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Prachtige kist!
"The Schwarz" heeft met zijn boek en webpublicaties nieuw leven in de ouderwetse timmermanskist ingeblazen.
Persoonlijk vind ik het gereedschap aan de muur(kast) veel makkelijker en overzichtelijker.
Maar we moeten ons gereedschap toch ergens opbergen, de ene komt plaats te kort op de muur en de andere op de vloer.
Ben erg benieuwd naar het interieur en wat er allemaal in komt.
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
@ Seek: Ik heb zelf altijd al een kist gebruikt voor m'n gereedschap. Vind het zelf erg prettig werken. Verder heb ik ook niet echt veel ruimte tot m'n beschikking. Ik hobby altijd bij m'n ouders thuis, omdat ik zelf totaal geen ruimte bij m'n huis heb. Gelukkig wonen ze dan ook dichtbij :mrgreen: Maar daarom wil ik wel iets dat makkelijk verplaatsbaar is en dat alles bij elkaar ligt.

@ coko: Inderdaad! Ik heb lang getwijfeld welke ik ging maken. Een gerstner tool chest, of de heirloom tool chest van Chris Gochnour, of toch een kleine versie van de anarchists tool chest. Qua handigheid sprak me deze laatste het meeste aan.

Bedankt voor de positieve reacties mannen :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik had tussendoor al eens foto's gezien maar ik ben toch weer positief verrast door de ontwikkelingen. Het wordt echt een gave kist. Mooie houtkeuze , strakke verbindingen.....yep, goed bezig Berrie !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@jaap : het balkje noten komt inderdaad uit Zwolle...hahaha.... Gisteren een hele stapel 52mm opgesnord voor een zeer bewaarde houtkameraad. Mocht ik de rest van dit jaar alleen maar met walnotenhout mocht werken dan zou dat geen straf zijn...

Ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen van de kist van Berrie, ga zo door!!!
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Zo, eindelijk gelukt om weer te registreren...

Ik ben nog bezig met het interieur van de kist, alleen tijd is momenteel m'n grootste vijand :( Ben er wel helemaal uit hoe ik het ga maken :) Het zal alleen nog wel een weekje duren...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.