gutsen slijpen

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

ik heb een set nooit gedagt gutsen van mijn oma gekregen een keer alleen die zijn bot en ik zou ze graag geslepen hebben maar ik kan zelf niet zogoed slijpen en zou het zonde vinden als ik die gutsen verklooi.

wie zou voor mij de gutsen kunnen slijpen en wat zou dat kosten? het zijn er 5 en ze hebben een inwendige vouw.

ik woon in leusden dus als er iemand hier in du buurt woont dan komt dat goed uit.

ik ben al bij de plaatselijke ijzerhandel geweest die slijpen ook zaagbladen maar die kunnen ze ook niet slijpen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
hallo Jordiij

het beste is de om het zelf te leren. Iedereen die houtdraait en iedereen die houtsnijwerk maakt heeft met gutsen slijpen te kampen.. Daarnaast zijn er nog gutsen voor meubelmakers en voor beeldhouwers die in zachte steen soorten werken. Daarnaast zijn er er nog de messen van profielschaven met eenzelfde moeilijkheid bij het slijpen. Samen is het een hoop houtbewerkers die het geleerd hebben, het is dus niet onoverkomelijk. Binnenvouw of buitenvouw, gewoon oefenen op iets waardeloos.
groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
bedankt een goede tip ik heb nog wel wat ferm spul liggen en zo die kan il wel slijpen alleen die hebben geen inwendige vouw en die inwendige vouw heb ik moeite mee alleen een leraar van me die helpt me er al mee.

gr jordi
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.